امام(ره)؛ مبدع مبارزه با اسرائیل به جای مذاکره/ آینده منطقه به فلسطین گره خورده است
کد خبر: 3759537
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
در نشست «خدمات متقابل ایران و فلسطین» عنوان شد:

امام(ره)؛ مبدع مبارزه با اسرائیل به جای مذاکره/ آینده منطقه به فلسطین گره خورده است

گروه بین‌الملل ـ رئیس مرکز پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست «خدمات متقابل ایران و فلسطین؛ چهار دهه پس از انقلاب اسلامی» گفت: با نگاه ویژه امام(ره) به فلسطین، مبارزه به جای مذاکره برای مقابله با اسرائیل شکل گرفت.

امام(ره)؛ مبدع مبارزه با اسرائیل به جای مذاکره/ آینده منطقه به فلسطین گره خورده استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ دومین نشست از سری نشست‌های تخصصی خبرگزاری قدس با موضوع تحولات منطقه با عنوان «خدمات متقابل ایران و فلسطین؛ چهار دهه پس از انقلاب اسلامی» امروز(ششم آبان ماه) در محل این رسانه برگزار شد. «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، «انیس نقاش» تحلیلگر لبنانی مسائل غرب آسیا و «حسین اکبری» رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی از سخنرانان این نشست بودند.

انیس نقاش، مدیر مرکز مطالعات «امان» لبنان طی سخنانی در این نشست گفت: مسئله فلسطین، موضوعی اساسی در جهان اسلام بوده و از جنبه‌های مختلف اعتقادی و اسلامی، ژئوپلتیک و امنیتی بسیار مهم است، مسئله فلسطین را نباید فقط محصور به ملت فلسطین کرد؛ بلکه این مسئله تأثیر زیادی در نقشه‌ها و طرح‌های قدرت‌های بین‌المللی دارد.

نقش مهم ایران در منطقه
نقاش افزود: ورود ایران به مسائل عراق، سوریه و فلسطین باعث پررنگ‌تر شدن نقش این کشور در مسائل بین‌المللی شده است و در حال حاضر ایران نه تنها قدرت نظامی بلکه دارای قدرت سیاسی نیز هست و کشورهایی مانند روسیه و ترکیه برای تعیین سرنوشت کشورهای منطقه با ایران مذاکره می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما نباید به آمریکا اجازه ورود به منطقه را بدهیم و تعیین سرنوشت خود را به دست آمریکا بسپاریم. آینده منطقه از جنبه‌های مختلف فرهنگی، دینی، اقتصادی و... تحت تأثیر مسئله فلسطین است.

مدیر مرکز مطالعان «امان» لبنان تأکید کرد: عملکرد ایران درباره فلسطین، در حال حاضر تبدیل به یک مکتب شده است. دشمن با روش‌ها، امکانات و سناریوهای مختلف سعی در شکست ما داشته است، جنگ‌های افغانستان و عراق برای محاصره ایران به راه انداخته شد؛ اما هیچ کدام از این توطئه‌ها موفق نشد و عاملان آن به اهدافشان نرسیدند، ایران چهل سال است که تحت تحریم‌های اقتصادی و حتی علمی است اما با هوشمندی و درایت رهبر این کشور، ایران از همه این مراحل با موفقیت عبور کرده است. دشمنان به هر روشی به ما و ایران حمله کرده‌اند اما همه اینها نتیجه عکس داشته و اکنون می‌بینیم که قدرت مقاومت افزایش داشته است.

نگاه ویژه امام به فلسطین
حسین اکبری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه نشست با تأیید سخنان انیس نقاش، گفت: انقلاب اسلامی و نگاه امام خمینی به مسئله فلسطین، مسیر را تغییر داد قبل از آن بحث این بود که فلسطینیان باید مذاکره کنند و از توانی نابرابر برخوردار هستند و طرف مقابل قدرتمند بوده و از برتری برخوردار است و در جنگ با عرب‌ها پیروز شده است. اما، امام با نگاه ویژه‌ای که داشت معتقد بود که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود. بنابراین به دنبال آن مبارزه به جای مذاکره، مسیر برخورد با رژیم غاصب صهیونیستی را تغییر داد. و مردم فلسطین با شروع انتفاضه‌ها به این نتیجه رسیدند که با تکیه بر قدرت الهی می‌توان مبارزه را آغاز کرد و مذاکره نتیجه‌ای در آینده نخواهد داشت؛ کما اینکه تا به حال نداشته و در آینده هم ندارد.

امام(ره)؛ مبدع مبارزه با اسرائیل به جای مذاکره/ آینده منطقه به فلسطین گره خورده است

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها بحث معامله قرن را زمانی مطرح کردند که تصور می‌کردند وجود جریان‌های تکفیری و تروریستی جهان اسلام را به شدت درگیر کرده است و از طرفی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا معتقد بود که جبهه مقاومت در یک شرایط کاملا نامناسب و همه جا در حال جنگ است بنابراین تصورشان این بود که می‌توانند این طرح را عملی کنند. اما چیزی که اتفاق افتاد خلاف واقع بود. و آمریکا میدان را هم در عراق و هم در لبنان و سوریه از دست داد و جبهه مقاومت نیز قوی‌تر از گذشته شد.

حسین اکبری در پایان با بیان این که آمریکا هیچ‌گاه شریک استراتژیک خوبی برای مسلمانان نبوده است، تأکید کرد: راه برقراری صلح جهانی و نجات ملت فلسطین چیزی جز مبارزه منطقی و مبتنی بر ارزش‌های دینی نیست.

ناصر ابو شریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران نیز با تبیین رویکرد دینی در مسئله فلسطین اظهار کرد: براساس آیات قرآن کریم طرح صهیونیسم مبتنی بر دو مؤلفه سلطه طلبی و فساد است. در گذشته فساد آنها در مقیاس کوچکتری بود، اما امروزه با حجم بسیار گسترده‌ای از فساد صهیونیست‌ها مواجه هسیتم که تمام جهان را شامل می‌شود.

تأثیرگذاری لابی‌های صهیونیست
وی افزود: نیمی از اموال جهان در اختیار یهودیان است و لابی‌‌های صهیونیستی از روسیه تا آمریکا نفوذ دارند و تمام مراکز تصمیم‌گیری آمریکا را آنها هدایت می‌کنند؛ در حالی که جمعیت یهودیان در جهان تنها 14 میلیون نفر است.

ابوشریف تصریح کرد: براساس وعده قرآن کریم کسانی که در خط مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی هستند، پیروز خواهند شد و انقلاب اسلامی ایران در همین مسیر حرکت می‌کند و اگر این مسیر ادامه داشته باشد به پیروزی‌های بزرگی دست خواهیم یافت.

وی در پایان تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، مسیر درست را به ما نشان داد و خط صحیح برای پیروزی فقط و فقط مقاومت است.

انتهای پیام

captcha