افزایش ۳ درصدی نزاع فردی در آذربایجان غربی/ آستانه تحمل مردم کاهش یافته است
کد خبر: 3759538
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

افزایش ۳ درصدی نزاع فردی در آذربایجان غربی/ آستانه تحمل مردم کاهش یافته است

گروه اجتماعی - فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از وقوع بیش از ۲۰ هزار نزاع فردی در استان طی هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: درگیری‌های فردی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳ درصدی نزاع فردی در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر اصلانی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی صبح امروز ۶ آبان ماه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان بااشاره به آمار مقایسه‌ای ۷ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: درگیری و نزاع در آماز به دو بخش فردی و دسته جمعی نقسیم می‌شود که در بخش نزاع فردی امسال ۲۰ هزار و ۸۰۸ مورد صورت گرفته است.
وی بااشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۴۰۰ پرونده در حوزه نزاع و درگیری فردی در استان تشکیل شده و به دادسرا ارجاع شده است، افزود: ۹ هزار و ۴۰۸ مورد از این نزاع و درگیری‌ها توسط مشاوران نیروی انتظامی در کلانتری‌ها به صلح ختم شده است.
اصلانی بابیان اینکه حدود ۹۹ درصد درگیری‌های استان فردی است، خاطرنشان کرد: ۷ دهم درصد از نزاع‌ها را نیز درگیری‌های دسته جمعی به خود اختصاص داده که در ۷ ماهه نخست سال جاری ۱۲۱ مورد نزاع دسته جمعی رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته و درگیری‌های فردی نیز ۳ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: ۱۰ مورد از درگیری‌های دسته جمعی به صورت مسلحانه بوده است که با سلاح‌های شکاری و یا غیرمجاز انجام شده که ۷ مورد شکاری و ۳ مورد سلاح غیرمجاز بوده است که تمام سرقت‌های مسلحانه در سال جاری نیز با هماهنگی نیروهیا انتظامی شناسایی شده اند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی بااشاره به اینکه ۸۰ درصد نزاع‌های فردی در حوزه ترافیک و تصادفات است، تصریح کرد: ۲۰ درصد درگیری‌های فردی را نیز اختلافات خانوادگی، ملکی و یا مزاحمت‌های خیابانی به خود اختصاص داده و آستانه تحمل مردم روز به روز کاهش می‌یابد که این امر نیاز به یک افدام کارشناسی دارد تا دلایل کاهش آستانه تحمل مردم بررسی شود.
وی اظهار کرد: بزرگترین سرمایه ما اولیای آموزان هستند که ما باید در این راستا و با همکاری آموزش و پرورش اساتید مجرب را در جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس دعوت کرده و در حوزه کنترل خشم و افزایش آستانه تحمل به اولیا آموزش دهند، چرا که در حوزه کنترل خشم در مدارس و دانشگاه‌ها آموزش نداریم.
انتهای پیام

captcha