سنجش 26 هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش استان
کد خبر: 3759612
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

سنجش 26 هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش استان

گروه اجتماعی- رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از ارزیابی سلامت و آمادگی تحصیلی 26 هزار و 425 نوآموز بدو ورود به پایه اول دبستان در پایگاه‌های ثابت و سیار سنجش استان خبر داد.

سنجش 26 هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش استان

خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: پنج هزار و 523 نوآموز که از نظر سلامت جسمی، بینایی، شنوایی و هوشی در پایگاه‌های اولیه سنجش مشکوک به داشتن مشکل بوده وبه پایگاه‌های تخصصی سنجش برای اجرای آزمون‌های تخصصی و تعیین جایگاه آموزشی ارجاع داده شدند.
رنجبر با بیان اینکه سنجش سلامت نوآموزان فرصت مناسبی برای غربالگری به موقع دانش‌آموزان فراهم می‌آورد؛ افزود: از این تعداد ارجاع تخصصی 3646 نفر ارجاع هوش، 618 نفر ارجاع شنوایی، 1189 نفر ارجاع بینایی، 50 نفر ارجاع جسمی - حرکتی و 20 نوآموز نیز مشکوک به داشتن اختلال اتیسم تشخیص داده شدند.
وی افزود: تعداد 2686 نوآموز در مرحله آزمون‌های تخصصی بدون مشکل تشخیص داده شده و به مدارس عادی معرفی شدند،1759 نفر دیرآموز بوده که نیاز به مراقبت آموزشی در مدارس عادی دارند،118 نوآموز کم توان آموزش پذیر بودند که به مدارس با نیازهای ویژه معرفی شدند، 19 نوآموز تربیت پذیر بوده وبه سازمان بهزیستی استان معرفی شدند،22 نوآموزنیزجهت تحصیل در مدارس عادی بصورت تلفیقی معرفی شدند.
دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان عنوان کرد: 23 هزار و 739 نوآموز در مرحله نخست سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی که شامل ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان ودندان، جلدی، اختلالات رفتاری و معاینات پزشکی عمومی است بدون مشکل تشخیص داده شده و در سامانه سنجش ثبت شد.
رنجبر با بیان اینکه سنجش برنامه ملی و ارزشمند و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد؛ بیان کرد: سنجش برنامه‌ای ملی و مؤثر در جهت رشد وجای‌دهی مناسب دانش‌آموزان در فرآیند آموزش می‌باشد.
وی در پایان یادآور شد: 125 نفر نیروی اجرایی ماهر و متخصص در 14 پایگاه ثابت و سیار سنجش در 11 شهرستان در سطح استان از 16 تیرماه سال جاری برنامه سنجش سلامت جسمانی آمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان را اجرا می‌کنند.
انتهای پیام

captcha