حرکت ۴۰ کاروان پیاده از بجنورد به سمت حرم رضوی
کد خبر: 3759780
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

حرکت ۴۰ کاروان پیاده از بجنورد به سمت حرم رضوی

گروه معارف - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد از پیاده روی سه نفراز زائران حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در قالب ۴۰ کاروان پیاده درآستانه اربعین حسینی خبر داد.

حرکت 40 کاروان پیاده به سمت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) از شهرستان بجنورد

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با پلیس راه استان و نیروی انتظامی انجام شده تا حرکت کاروان‌های پیاده در طول مسیر بدون مشکل و در سلامت کامل انجام شود.
وی ادامه داد: در کاروان های پیاده ای که به سمت مشهد مقدس در حرکت هستند برنامه های فرهنگی متنوعی برگزار خواهد شد که به همین منظوردر هر کاروان از حضور روحانی کاروان و مداح استفاده می‌شود تا برنامه های فرهنگی با کیفیت بیشتر و آسیب کمتری برگزار شود.
هدایتی با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی که در طول مسیر برپا می شود به صورت خودجوش و مردمی است،خاطرنشان کرد:در طول مسیر با برپایی ایستگاه‌های صلواتی متعدد از زائران علی ابن موسی الرضا(ع) پذیرایی می‌شود که این نشان از ارادت و علاقه ای است که مردم به اهل بیت(ع) دارند و قطعا برکات اینگونه برنامه های مذهبی و فرهنگی در زندگی مردم نمایان خواهد شد.
وی با اشاره به اربعین حسینی، افزود:برنامه‌های عزاداری شب اربعین با محوریت روحانیون مساجد در تمام مساجد شهرستان با حضور مردم متدین و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) برگزارخواهد شد.
وی بیان کرد:در روز اربعین دسته های عزاداری با بیرق های سیاه و راه اندازی دسته های سوگواری در قالب هیئات های سینه زنی و زنجیر زنی در خیابان ها به عزاداری خواهند پرداختند و با حرکت به سمت حرم مطهر امام زاده سید عباس (ع) ارادت خالصانه خود را به اهل بیت و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان می‌دهند.
هدایتی خاطرنشان کرد: دعوت از سخنرانان شاخص استانی و کشوری، مداحی و مرثیه‌سرایی، مراسم زیارت عاشورا، برنامه‌های قرآنی و سینه زنی از جمله برنامه های فرهنگی دهه آخر ماه صفر و اربعین حسینی در شهرستان بجنورد است.
انتهای پیام.

captcha