تدارک شبکه سلامت برای اربعین
کد خبر: 3759928
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷

تدارک شبکه سلامت برای اربعین

گروه هنر ــ شبکه سلامت در روز اربعین حسینی همراه با عزادارن سید و سالار شهیدان، مستندهای ویژه‌ای تدارک دیده است.

تدارک شبکه سلامت برای اربعین

به گزارش ایکنا، سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ مستندهای «از استکهلم تا کربلا»، «من از هلند می‌آیم» و «عشق علیه السلام» از شبکه سلامت روی آنتن می رود.

مستند «استکهلم تا کربلا» به کارگردانی علی سجادی، روایتگر سفر ورزشکاری به نام مصطفی است که از سوئد به سوی کربلا می‌آید. مصطفی پرچم کشورش سوئد را بر دوش می‌گذارد و با پای پیاده عزم زیارت اباعبدالله الحسین(ع) می‌کند. وی در طول مسیر با افراد بسیاری آشنا می‌شود؛ از عراقی‌هایی که به صورت داوطلبانه در خدمت زائران هستند و همچنین افرادی که از کشورهای مختلف جهان برای رسیدن به نینوا پیاده روی می‌کنند. این مستند فردا ساعت ۹:۳۰ پخش می‌شود.

در ادامه برنامه‌های شبکه سلامت، مخاطبان می‌توانند ساعت ۱۱:۳۰ تماشاگر مستند «من از هلند می‌آیم» باشند. این مستند تصویرگر زن تازه مسلمان شده هلندی در پیاده روی اربعین است. او در این پیاده‌روی از حال و هوای عجیبش، داستان جالب مسلمان و با حجاب شدنش را نیز روایت می‌کند. همچنین وی شرایط کنونی خود را با دوران پیش از مسلمان شدن‌ و شیوه زندگی‌اش در هلند مقایسه می‌کند.

همچنین بیننده‌های شبکه سلامت می‌توانند مستند «عشق علیه الاسلام» را ساعت ۱۷:۳۰ تماشا کنند. این مستند تصویرگر پیاده روی زائران حسینی(ع) از نجف به کربلا است. در این مستند کلیپ‌هایی از غلامرضا صنعتگر خواننده مذهبی که در بین الحرمین ضبط کرده است، پخش خواهد شد. همچنین سخنانی از استاد شهید مرتضی مطهری درباره اربعین نیز روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام

captcha