کاروان اربعین بالکان؛ مهمان عراقی‌ها/ مسلمان‌شدن کشیش مسیحی در حرم علوی+عکس
کد خبر: 3759932
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
اختصاصی ایکنا/

کاروان اربعین بالکان؛ مهمان عراقی‌ها/ مسلمان‌شدن کشیش مسیحی در حرم علوی+عکس

گروه بین‌الملل ـ کاروانی از بالکان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی حضور یافته و از نزدیک شاهد این رویداد بزرگ معنوی بود.

به گزارش ایکنا از بالکان؛ این هیئت که متشکل از فعالان سیاسی، دینی و رسانه‌ای بالکان بود، با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های مؤسسه «عصر بیان معنوی» عازم راهپیمایی اربعین شده و شخصیت‌های فرهیخته مسیحی نیز در بین این گروه حضور داشت.

«گوران آرسیچ»، کشیش ارتدوکس از صربستان که در این کاروان حضور داشت، پس از چهار سال تحقیق و مطالعه با حضور در جوار مرقد مطهر امام علی(ع) شهادتین گفت و مسلمان شد.

در طول مسیر هر کس از این امر آگاه می‌شد، بسیار خوشحال شده و به کشیش تازه مسلمان به طور ویژه محبت و اظهار علاقه می‌کرد.

این کشیش تازه مسلمان فارغ التحصیل دانشگاه ارتدکس در «آتن» یونان و مسلط به زبان یونانی بوده و تعدادی مقاله و یک کتاب از زبان یونانی به صربی ترجمه کرده‌ است.

این کاروان ضمن شرکت در مراسم ‌پیاده‌روی و اقامت در این مسیر و مواکب مستقر و همچنین منازل مردم محلی در نخلستان‌های بین نجف تا کربلا با افراد زیادی آشنا شدند و گفت‌و‌گوهای صمیمی و عاطفی با آنان داشتند.

قدردانی از مهمان‌نوازی عراقی‌ها
این گروه از میهمان‌نوازی و استقبال گرم و صمیمی مردم شریف عراق بسیار خوشحال و شکرگزار بودند و در مدت حضور خود با افراد مسئول هم کلام شده و از آنان سؤالات خود را پرسیده و پاسخ‌هایی را دریافت می‌کردند.

بنابر این گزارش، مراسم مداحی برای کاروان بالکان در راهپیمایی اربعین برگزار شد و در این مراسم حاج صادق آهنگران و میثم مطیعی(از مداحان ایرانی) شرکت داشتند و از فضای معنوی حاکم بر این‌گونه جلسات بسیار تعحب کردند و اظهار داشتند تاکنون هیچ‌جا چنین تجربه‌ای نداشته‌اند.

کاروان اربعین بالکان؛ مهمان عراقی‌ها/ مسلمان‌شدن کشیش مسیحی در حرم علوی+عکسنفر اول از چپ: «گوران آرسیچ»، کشیش تازه مسلمان صربستان 

کاروان بالکان در شب اول پیاده روی ضمن اقامت و استقرار در موکب امام رضا(ع) ضمن گفتگو با حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان درباره قیام عاشورا و تأثیرات آن به بحث و تبادل نظر در خصوص جهانی کردن این حرکت عظیم پرداختند .

همه اعضای گروه اعتقاد داشتند راهپیمایی اربعین در جهان بی‌نظیر است، همچنین تأکید کردند علی‌رغم سختی‌های موجود در مسیر، راهپیمایی اربعین برای ما بسیار زیبا و پر از معنویت، سادگی، عشق و احساس بود.

کاروان اربعین بالکان؛ مهمان عراقی‌ها/ مسلمان‌شدن کشیش مسیحی در حرم علوی+عکس

انتهای پیام

captcha