پیاده‌روی اربعین بشریت غرق شده در مادیات را به فطرت الهی فرا می‌خواند
کد خبر: 3759954
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

پیاده‌روی اربعین بشریت غرق شده در مادیات را به فطرت الهی فرا می‌خواند

گروه اجتماعی- رئيس اداره تبلیغات اسلامی جلفا، اظهار کرد: پیاده روی اربعین پدیده ای است که نظریات علوم انسانی غربی را به چالشی اساسی می‌کشد و بشریت غرق شده در مادیات و دور شده از عالم معنا را به بازگشت دوباره به فطرت الهی فرا می‌خواند.

پیاده‌روی اربعین بشریت غرق شده در مادیات را به فطرت الهی فرا می‌خواند

حجتالاسلام سید محمدابراهیم سیدمحمدی، رئيس اداره تبلیغات اسلامی جلفا در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: پیاده روی اربعین پدیده ای است که نظریات علوم انسانی غربی را به چالشی اساسی می‌کشد و بشریت غرق شده در مادیات و دور شده از عالم معنا را به بازگشت دوباره به فطرت الهی فرا می‌خواند.
وی‌، افزود: تمرین مهربانی و محبت برای اتحاد مسلمانان و ملت ها از جمله دستاوردهای راهپیمایی اربعین است.
وی، پیاده روی اربعین را خیزشی جهانی برای حق طلبی دانست و خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین، نه جنبشی است بر مبنای عقلانیت ابزاری که انسان‌ها در آن بر اساس محاسبه سود و زیان مادی به کنشگری بپردازند و نه حرکتی است توده وار و بی هدف و مبتنی بر احساس صرف و نه حرکتی ناشی از تضادهای طبقاتی. بلکه خیزشی است جهانی برای پاسخ به ندای فطری خداجویی و حق طلبی و بر پایه بالاترین حد شور و عواطف و در اوج قله عقلانیت انسانی.
حجتالاسلام سیدمحمدی، ضمن بازگو نمودن کسترش جهانی پیاده روی‌ ادامه داد: رخداد واقعه عاشورا در سال 61 هجری به سان موجی است که از نقطه‌ای آغاز شد و با گذشت زمان هر بیشتر و پرقدرت به پیش می رود و در سطح جهان گسترش می‌یابد و راهپیمایی اربعین حسینی تنها نشان دهنده گوشه‌ای از این موج خروشان است که به تدریج آینده جهان و بشریت را رقم خواهد زد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی جلفا، یادآور شد: قدرت منطقه‌ای ایران و مدل مقابله با تهدیدات طراحی‌شده توسط اتاق‌های فکر غربی برای منطقه را به نمایش می‌گذارد و به قدرت‌های بزرگ فرامنطقه‌ای یادآور می‌شود که ایران همواره باید بخشی از راه‌حل مسائل منطقه باشد و آنان اگر قصد مبارزه‌ واقعی با تروریسم برآمده از سیاست‌های غلط خود در منطقه را دارند، بدون ایران هرگز موفقیت چندانی در حل معضل تروریسم در منطقه به‌دست نخواهند آورد.
وی‌ با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) می‌فرمایند: هر که پیاده به زیارت امیر مؤمنان(ع) رود، خداوند متعال به هر گامى ثواب یک حجّ و یک عمره براى او نوشته می‌شود، و اگر پیاده برگردد، به هر گامى، براى او ثواب دو حجّ و دو عمره می‌نویسند.
حجتالاسلام سیدمحمدی، از پیام های جهانی این پیاده روی گفت و ‌تاکید کرد: اجتماع گسترده انسان هایی از سراسر جهان با ملیت‌ها و نژادهای مختلف و از اقشار، پایگاه ها و منزلت‌های اجتماعی گوناگون که در واقع می توان آن را به مثابه نمونه‌ای از جامعه بشری دانست، در کنار نمایش جلوه‌های مختلف فضائل اخلاقی همچون از خود گذشتگی و ایثار، صبر، یاری به هم نوع، محبت و عطوفت و صدها خصلت والای انسانی نشان از شکل گیری یک فراجنبش اجتماعی در سطح جهانی است که بشریت را به آرمانشهری عینی فرا می خواند.

انتهای پیام

captcha