کردستان سیاه‌پوش اربعین حسینی شد
کد خبر: 3760025
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

کردستان سیاه‌پوش اربعین حسینی شد

گروه اجتماعی- کردستان در عزای اربعین حسینی امروز، سیاه پوش شد و دسته‌جات عزاداری با ذکر یاحسین(ع) با زینب کبری(س) هم صدا شدند.

کردستان سیاه‌پوش اربعین حسینی شد

به گزارش ایکنا از کردستان، مردم ولایت مدار و دوستداراهل بیت استان کردستان، امروز به مناسبت چهلمین روز از شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آنحضرت اشک ماتم ریختند.
مردم نقاط مختلف استان کردستان از دیشب و امروز، هشتم آبان ماه در حسینیه‌ها، امامزادگان و تکایا گرد هم آمده و در سوگ خاندان عصمت و طهارت اشک ماتم ریختند.
عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این آیین به نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی پرداخته و با فریاد «یا حسین» عشق و ارادت قلبی خود را به سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا به نمایش گذاشتند.
همچنین عزاداران حسینی با سیاه پوش کردن خیابان‌ها و معابر و پخش نذورات در مسیر عبور هیأت‌های عزاداری، در غم و اندوه شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش به سوگ نشستند.
این مراسم در شهر سنندج از میدان آزادی با سینه‌زنی و عزدارای دسته‌های عزدارای و هیات‌های مذهبی شروع و تجمع پایانی آن در مقابل حسینیه سنندج برگزار شد.
لازم به ذکر است؛ هر چند اکثریت مردم استان کردستان اهل سنت هستند اما دوشادوش با برادران اهل تشیع خود در آیین‌های عزاداری و سوگ سالار شهیدان شرکت می‌کنند و این مسئله یکی از مظاهر وحدت اسلامی در این استان است.
انتهای پیام

captcha