«سِر اشک» در اربعین حسینی(ع) رونمایی شد
کد خبر: 3760091
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

«سِر اشک» در اربعین حسینی(ع) رونمایی شد

گروه اجتماعی - اولین اثر استاپ‌موشن خانواده هنری تبلیغی عقیق با عنوان «سِر اشک» و با موضوع روایت واقعه عاشورا شب گذشته، هشتم آبان رونمایی شد.

«سِر اشک» در اربعین حسینی رونمایی شدمحمدحسین علیزاده، کارگردان استاپ موشن «سِر اشک» در گفت وگو با ایکنا از قم، گفت: خانواده هنری تبلیغی عقیق از مجموعه‎های فعال فرهنگی هنری است که به دنبال ارائه شیوه‌های نوین تبلیغی در عرصه قرآن و عترت است که در یک ماه گذشته اثر فاخر مهاجران الی‌الله را ویژه قاریان شهید منا منتشر کرد.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع کربلا و اهمیت پرداختن به روش‌های نوین تبلیغی و به کاربردن شیوه‌ها و فنون و قالب‌های جدید هنری اولین اثر استاپ موشن گروه تبلیغی هنری عقیق تولید و عرضه شد.
علیزاده اظهار کرد: به قول سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی که می‌گوید: «سَر آن است که در طریق وصال به باد رود و جان متاعی است که هم او بخشیده است تا به بهای آن لقایش را باز خریم و سِّر آن که خون مقتول عشق را ثارالله گفته‌اند نیز، در همین جاست»؛ این اثر هنری تولید شد.
کارگردان استاپ موشن «سِر اشک» اظهار کرد: تهیه کنندگی این اثر به عهده خانواده هنری تبلیغی عقیق بود که در دهه اول محرم امسال در شهر قم تولید شد و روز اربعین به نمایش در آمد.
وی تصریح کرد: این کلیپ که در سبک استاپ موشن تولید شده، ظرف یک ماه و با ثبت بیش از هزار فریم عکس، مرحله ثبت تصویر را پشت سر گذاشت.
علیزاده اظهار کرد: کلیپ سر اشک روایتی‌ است ساده از واقعه عاشورا و استعاره‌ای‌ است از 72 لاله‌ای که پرپر شدند و اشک‌هایی که جاری شدند که با تکنیک استاپ موشن به تصویر کشیده شده است. تکنیک استاپ موشن حس زنده بودن کار را بیشتر به بیننده القا می کند و آمیخته ای از هنر و صنعت است.
وی یادآور شد: علاوه بر مجری طرح که خانواده هنری تبلیغی عقیق بود امین‌حسین علیپور ایده‌پرداز، مهدی بدوی تدوین‌گر و حسین رضایی‌فرد نیز کار صداگذاری این اثر را به عهده داشت.

انتهای پیام

captcha