جاماندگان اربعین در استان هرمزگان به سوگ نشستند
کد خبر: 3760100
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

جاماندگان اربعین در استان هرمزگان به سوگ نشستند

گروه اجتماعی - جاماندگان اربعین حسینی عزاداران و شیفتگان اباعبدالله الحسین(ع) در اقصی نقاط استان هرمزگان همزمان با اربعین حسینی با حضور در امامزادگان، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد این استان به سوگ نشستند.

جاماندگان اربعین حسینی در اقصی نقاط استان هرمزگان به سوگ نشستند

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مراسم جاماندگان اربعین حسینی ساعت ۱۹ سه‌شنبه ۸ مهرماه در آستان مقدس امامزاده سید مظفر در بندرعباس برگزار شد. سوگواران حسینی در بندرعباس با حضور در صحن امام زاده سید مظفر(ع)، شاه محمد تقی و سید کامل با مرثیه سرایی به یاد مظلومیت شهدای کربلا اشک ماتم ریخته و به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی، سخنرانی روحانیان پیرامون اهمیت اربعین حسینی، زیارت عاشورا از مهم‌ترین برنامه‌های این روز در هرمزگان است.
همزمان با اربعین حسینی در بسیاری از محلات شهر‌ها و روستا‌های هرمزگان آئین‌های شبیه‌خوانی نیز برگزار شد و در آن مصائب اهل بیت(ع) پس از اسارت به نمایش درآمد.
مردم دیگر شهر‌های هرمزگان از جمله سیریک، کیش، قشم، بندرلنگه، جاسک، پارسیان و بشاگرد، هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری در سطح مساجد و حسینیه‌های این شهر‌ها نیز به سینه‌زنی و زنجیرزنی پرداختند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در این مجالس و مراسم، نوحه‌خوانی کردند.
میادین، خیابان‌ها، سردر ادارات، مساجد و تکایا در شهر‌های مختلف هرمزگان از روز‌های گذشته به‌مناسبت اربعین حسینی سیاهپوش شده‌اند.
عزاداران حسینی استان هرمزگان در اربعین سالروز شهادت امام حسین(ع)، با حضور در اماکن متبرکه با نذری دادن، حاجت خود را از آن امام شهید طلب کردند.
روز گذشته همایش دانش‌آموزی اربعین با حضور هزار دانش‌آموز پسر مقاطع دبستان و دبیرستان در قالب هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی در بارگاه امامزاده سید کامل(ع) بندرعباس برگزار شد.
امسال حدود ۲۳ هزار نفر از استان هرمزگان جهت شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی ثبت نام کردند که در مقایسه با سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.
انتهای پیام

captcha