فعالیت قرآنی نیازمند ایجاد انگیزه و تشویق است
کد خبر: 3760105
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

فعالیت قرآنی نیازمند ایجاد انگیزه و تشویق است

گروه فعالیت‌های قرآنی - یکی از پیشکسوتان قرآنی استان کردستان با اشاره به اینکه برای جلوگیری از مهجوریت‌زدایی از قرآن باید وقت بگذاریم و برای قرآن، در راه قرآن و با قرآن حرکت کنیم، عنوان کرد: کار قرآنی و حضور در کلاس‌های قرآنی هیچگاه با زور و اجبار موفق نمی‌شود بلکه باید انگیزه و رغبت برای حضور در فعالیت‌های قرآنی فراهم شود.

فعالیت قرآنی نیازمند ایجاد انگیزه و تشویق است

امین اسدی، یکی از پیشکسوتان قرآنی در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با انتقاد از عدم حفظ جایگاه اساتید قرآنی استان اظهار کرد: در زمانی که نیاز به حضور اساتید و پیشکسوتان قرآنی از آن دعوت به عمل می‌آید که حضوری فعال داشته باشند اما در عمل از اساتید و قاریان قرآن استفاده نمی‌شود.
وی با ابراز تأسف از اینکه در یک جامعه اسلامی قرآن مهجور مانده است، افزود: تمام برنامه قرآنی ما از صدا و سیما پخش یک آیه در زمان اذان است که برای مهجوریت‌زدایی از قرآن باید به صورت همزمان تمام شبکه‌های ملی و استانی به صورت هماهنگ معطوف به قرآن شود تا بتوان اثرگذاری آن برنامه را در جامعه دید.
اسدی عنوان کرد: در زمان پخش اذان هم تلاوت‌های قرآنی که از شبکه استانی پخش می شود یا قاریان مصری است و یا تلاوت‌های تکراری ضبط شده که اگر ما تلاوتی از اساتید و قاریان قرآنی استان در زمان اذان پخش کنیم موجب تشویق و ایجاد انگیزه در جوانان برای حضور در کلاس های قرآنی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از مهجوریت‌زدایی قرآن باید وقت بگذاریم و برای قرآن، در راه قرآن و با قرآن حرکت کنیم، اعلام کرد: کار قرآنی و حضور در کلاس‌های قرآنی هیچگاه با زور و اجبار موفق نمی‌شود بلکه باید ایجاد انگیزه و رغبت برای حضور در فعالیت‌های قرآنی فراهم شود.
این پیشکسوت قرآنی عنوان کرد: صدا و سیمای شبکه استانی با پخش برنامه «چریکه‌ی شو» و تبلیغات بسیاری که برای این برنامه کرد با ایجاد انگیزه‌ای که در استان به وجود آورد موجب شد که حتی شاگردان قرآنی ما هم در این برنامه حضور یابند چراکه یک قاری قرآن در صدا و سیمای استان جایی ندارد.
وی اعلام کرد: تأثیری که تلاوت‌های قرآنی پخش شده از صدا و سیما دارد به اندازه برگزاری تمام کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی و حتی بیشتر از آن اثر دارد و این خود یک نقطه ضعف برای شبکه استانی است.
اسدی با اعلام اینکه متمرکز شدن روی قرآن در تمامی حوزه‌ها کاری اثرگذار دیگر برای مهجوریت‌زدایی از قرآن است، یادآور شد: مهجوریت زدایی نیازمند برنامه ریزی بیشتر مردم و مسئولان است.
انتهای پیام

captcha