«رضوان» تهران؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3760141
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
مؤسسه برتر هفته/ 70

«رضوان» تهران؛ مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه رضوان تهران از سال 1370 به صورت غیر رسمی در مدارس مختلف مناطق ۱۲، ۱۴و ۲۰ شهرداری تهران فعالیت می‌کند و سرانجام در سال 1395 با اخذ مجوز از سازمان قرآن و عترت بسیج استان تهران به فعالیتش جنبه رسمی بخشید.

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته، یک مؤسسه قرآنی را به‌عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات برای همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد.
بر این اساس، ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 69 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی فرهنگی ـ قرآنی رضوان تهران بپردازیم.
مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رضوان تهران از سال ۱۳۹۵ به صورت رسمی با اخذ مجوز از سازمان قرآن و عترت بسیج استان تهران با مدیریت حمید محصل با هدف تربیت نسل نوجوان و ترویج فرهنگ قرآن و عترت و تربیت نسل متخصص و آموزش علوم قرآنی و دینی فعالیت می‌کند.
البته این مرکز از سال 1370 فعالیتش را به صورت غیر رسمی در مدارس مختلف مناطق ۱۲، ۱۴و ۲۰ شهرداری تهران از میان دانش‌آموزان علاقه‌مند آغاز کرد.
در این مؤسسه در کنار برپایی دوره‌های آموزش تخصصی قرائت، حفظ ترتیبی و موضوعی و مفاهیم و تدبر قرآن برای بانوان و آقایان بزرگسال، مهد و پیش‌دبستانی قرآنی برای کودکان چهار سال تمام تا شش سال برپا می‌شود.
مؤسسه رضوان از جمله مراکز قرآنی ـ مردمی است که کلاس‌هایش را به صورت هوشمند برپا می‌کند و در مقطع آموزشی خردسالان نیز از مربیان تکنولوژی‌های ‌آموزش چون لوح فشرده، کاربرگ‌های آموزشی، پازل، نقاشی و رنگ آمیزی، کتاب و کارگا‌ه‌های خلاقیت برای بهره‌مندی بهتر و بیشتر قرآن‌آموزان استفاده می‌کنند.
همچنین برگزاری اردوهای علمی، تفریحی و زیارتی، برپایی دوره‌های روانشناسی، برپایی کارگاه‌ها و سمینارها و برگزاری مراسم مناسبتی، محافل انس با قرآن و برپایی نمایشگاه‌هایی در حوزه قرآن و عترت از جمله فعالیت‌های جنبی این مؤسسه در کنار فعالیت‌هایش در حوزه قرآن است.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های این مؤسسه می‌توانند در همه ایام هفته با شماره‌ ۷۷۶۰۹۷۴۸ تماس بگیرند یا به صورت حضوری به مؤسسه واقع در تهران، خیابان بهارستان، به سمت پل چوبی، خیابان شهید مشکی(فخرآباد)، پلاک ۸۰ مراجعه کنند.
انتهای پیام

captcha