اعتصاب سراسری در جولان علیه انتخابات اسرائیلی
کد خبر: 3760143
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

اعتصاب سراسری در جولان علیه انتخابات اسرائیلی

گروه بین‌الملل ـ اهالی جولان اشغالی در سوریه از برگزاری اعتصاب سراسری در اعتراض به یهودی‌سازی و برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی در این منطقه خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ اهالی جولان در روستاهای مجدل شمس، مسعد، بقعاثا و عین قنیه امروز (نهم آبان ماه) در اعتراض به برگزاری انتخابات «شهرداری‌ها و شوراهای محلی» از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل در این منطقه و تلاش این رژیم برای یهودی‌سازی و همچنین تأکید بر هویت سوری خود اعتصاب کردند.

اهالی جولان روز گذشته نیز همزمان با گشایش صدوق‎های رأی‌گیری در روستاهای این منطقه تظاهرات گسترده‎ای برپا کردند.

ارتش اسرائیل در پاسخ به اعتراض‌ها و به منظور شکستن تحصن در شهرک «مجدل شمس» از گلوله‌های هوشمند و بمب‌های گازی استقاده کرده و تعدادی از تظاهرات‌کنندگان را بازداشت کرد.

همچنین، وزارت کشور رژیم اشغالگر برای نخستین بار قصد انجام انتخابات «شهرداری‌ها و شوراهای محلی» در روستاهای مجدل شمس، مسعده، بقعاثا و عین قنیه در جولان را دارد که با اعتراض گسترده اهالی این منطقه مواجه شده است.

نامزدهای انتخاباتی در روستاهای بقعاثا و مسعده پس از دریافت تهدیدهای متعدد از سوی مخالفان برگزاری این انتخابات کناره‌گیری کردند و در نهایت برگزاری انتخابات در این دو روستا لغو شد.

انتهای پیام

 

captcha