۴۸ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی مورد عفو رهبری قرار گرفتند
کد خبر: 3760257
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
طی ۷ ماهه امسال؛

۴۸ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی مورد عفو رهبری قرار گرفتند

گروه اجتماعی - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: موضوع عفو محکومان پیگیری شد و در هفت ماهه امسال ۴۸ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند که این محکومان باید شرایط خاصی مانند پرداخت یک دوم جزای نقدی و عدم وجود سوء پیشینه و استفاده نکردن از عفو داشته باشند تا مورد عفو قرار بگیرند.

۴۸ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی مورد عفو رهبری قرار گرفتند

به گزارش ایکنا از خراسان‌ جنوبی، محمدحسین اشرفی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی امروز، 9 آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هشتم آبان ماه سالروز تاسیس سازمان تعزیرات حکومتی بوده است.
وی ادامه داد: تعزیرات یک موضوع تازه و بدیهی نیست بلکه از صدر اسلام تاکنون تعزیرات حکومتی در تمام حکومت‌های اسلامی برای تنظیم بازار، تعیین قیمت و نظارت بر بازار با عناوین مختلف وجود داشته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به امورات کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان و قاچاق کالا تشکیل شده است، افزود: در حال حاضر سازمان تعزیرات حکومتی صراحت رسیدگی به گزارشاتی را دارد که از طریق ماموران ضابط دریافت می‌شود.
اشرفی تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس، قاین و نهبندان مستقر است و به پرونده‌ها و شکایت‌های مردمی رسیدگی می‌کند و در شهرستان‌هایی که فاقد ادارات تعزیرات حکومتی هستند نیز شعب سیار اعزام می‌شود و کار رسیدگی به شکایات مردم را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال، 2147 پرونده دریافت و به تمام این پرونده‌ها نیز رسیدگی شده است، اظهار کرد: در این مدت تعداد پروند‌ه‌های وارده 36 درصد و تعدادهای پرونده‌های مختومه نیز 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تلاش کردیم تمام پرونده‌ها مورد حکم قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: از این تعداد پرونده رسیدگی شده نیز مبلغی بالغ بر 109 میلیارد ریال جزای نقدی بوده که مورد حکم قرار گرفته است.
اشرفی اظهار کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سال 97 مورد توجه قرار گرفته است و متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سال جاری 26 روز بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل زمان رسیدگی به پرونده‌ها 22 روز کاهش داشته است.
وی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید و گران فروشی را موارد فراوانی تخلفات در حوزه کالا و خدمات دانست و افزود: همچنین در حوزه بهداشت، دارو و درمان نیز عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم رعایت بهداشت محیطی و عرضه و فروش کالای غیر بهداشتی و در حوزه کالای قاچاق هم مباشرت در کالای قاچاق و عرضه کالای قاچاق در واحدهای صنفی بیشترین تخلفات بوده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: جبران ضرر و زیان مصرف‌کنندگان از موارد مهمی است که پیگیری می‌شود و در هفت ماهه امسال نیز 23 پرونده به اعاده حق شاکی و جبران ضرر و زیان حکم داده شده که بالغ بر 37 میلیون ریال مبالغ ناشی از تخلف به شاکی برگشت شده است.
اشرفی تصریح کرد: در چرخه تنظیم بازار و نظارت بر بازار، تعزیرات حکومتی حلقه آخر است چرا که کار دستگاه تعزیرات حکومتی سیدگی حقوقی و قضایی به گزارشات و پرونده‌ها است.
وی با بیان اینکه در طول سال تعزیرات حکومتی طرح‌های مختلف برای بازگشایی مدارس، ماه مبارک رمضان، ایام پایانی سال، آغاز سال جدید و برگزاری اربعین و دهه پایانی ماه صفر انجام می‌دهد، اظهار کرد: هدف تعزیرات حکومتی از این طرح‌ها نیز بازرسی و نظارت بر واحدهای عرضه کالا است.
وی ادامه داد: در طرح بازگشایی مدارس امسال 75 فقره پرونده تشکیل و به تمام این پرونده‌های رسیدگی شده و در طرح ماه مبارک رمضان نیز107 پرونده تشکیل و رسیدگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گشت سیار تعزیرات حکومتی در دو شیفت صبح و بعدازظهر در سطح بازار حضور دارند، افزود: در هفت ماهه امسال 225 اکیپ گشتی اعزام شدند و از 679 واحد صنفی استان بازرسی انجام شده که نتیجه آن نیز تشکیل 93 پرونده بوده است.
اشرفی با بیان اینکه سوخت، البسه و پوشاک بیشترین فراوانی کالاهای قاچاق بودند، بیان کرد: در نوسانات اخیر بازار در استان سه پرونده احتکار به ارزش 500 میلیون ریال تشکیل شد و این پرونده‌ها در حال رسیدگی است که از این تعداد، یک پرونده حکم به برائت داده شده است.
وی از تشکیل 13 پرونده عدم اعلام موجودی در استان خبر داد و گفت: همچنین واحدهای عرضه کننده کالا موظف هستند که موجودی انبارهای خود را در سامانه جامع انبارها اعلام کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: موضوع عفو محکومان پیگیری شد و در هفت ماهه امسال 48 نفر از محکومان تعزیرات حکومتی مورد عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند که این محکومان باید شرایط خاصی مانند پرداخت یک دوم جزای نقدی و عدم وجود سوء پیشینه و استفاده نکردن از عفو داشته باشند تا مورد عفو قرار بگیرند.
اشرفی با بیان اینکه مردم می‌توانند شکایت‌های خود را با سامانه 135 در میان بگذارند تا مورد رسیدگی قرار بگیرد، یادآور شد: در هفت ماهه امسال 80 گزارش مردمی از طریق این سامانه دریافت شده است.
انتهای پیام

 

captcha