معرفی برگزیدگان مسابقه شعر آیینی «ماه محرم»
کد خبر: 3760259
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

معرفی برگزیدگان مسابقه شعر آیینی «ماه محرم»

کانون خبرنگاران نبأ ــ با پایان مهلت ارسال آثار به اولین مسابقه شعر آیینی با موضوع «ماه محرم»، تعداد ۵۰۶ اثر از سراسر کشور به این مسابقه ارسال و پس از داوری اسامی برگزیدگان اعلام شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ماهنامه کشف استعداد برتر با همکاری کتابخانه شهدای نیروی زمینی مسابقه شعر آیینی با موضوع «ماه محرم» را برگزار کرد.
این مسابقه با مدیریت فردین احمدی و کبری عظیمی، مسئول کتابخانه شهدای نیروی زمینی واقع در لویزان از هفته اول مهرماه تا هفتم آبان‌ماه برگزار شد که نتایج آن در اربعین حسینی اعلام شد.
تعداد ۵۰۶ اثر توسط ۳۱۰ شاعر در قالب غزل، قصیده، نوحه و شعر سپید از سراسر کشور و همچنین از دو کشور عراق و افغانستان به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد و از این تعداد، ۵۰ اثر به انتخاب هیئت داوران و به سرپرستی نعیمه ابراهیمی، دکترای ادبیات فارسی به مرحله نهایی راه یافتند.
آثار ارسالی از لحاظ سلامت ساختار عروضی و ارگانیسم شعری و برخورداری از زبانی مهذب و پیراسته همراه با معنای فاخر آیینی و در برداشتن مضامین عالی عاشورایی با تکیه بر اخبار و روایات اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً از مجموع آثار، پنج اثر به‌عنوان شعر برتر انتخاب شدند که هر پنج اثر در شماره بعدی ماهنامه کشف استعداد برتر به چاپ خواهد رسید و به سه اثر منتخب جوایز نقدی و معنوی ارسال خواهد شد.
ایرج خلیل‌زاده، عباس دمیرچی، نگار جعفری، مرضیه نعیم امینی، حسین جعفری، رسول حاجیلو، ایرج خواجوی، سیدمحمد صفایی، نسرین راثی، علی امیدیان، حسین جعفری، مرتضی بادپروا، محمد حاصلی، مژگان بختیاری، محمدرضا حسن‌زاده، رویا سمیعی، فرشته اعظمی، زینب رحمانی، آرزو قلاوند، زهرا خلیفه، پریا قنبری، مریم سپاهی، الهام خنیا، امیر رها، نازنین‌سادات سرتیب‌زاده از جمله کسانی بودند که به مرحله نهایی راه پیدا کردند و در این میان ایرج خلیل‌زاده، عباس دمیرچی، نگار جعفری، مرضیه نعیم امینی و حسین جعفری به‌عنوان برگزیدگان این مسابقه معرفی شدند.
مرضیه اسرافیلی
انتهای پیام

captcha