امام حسین(ع)؛ رسانه عشق و دلدادگی/ هدیه ماندگار مردم دشتستان
کد خبر: 3760267
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
آیت‌الله صفایی بوشهری عنوان کرد:

امام حسین(ع)؛ رسانه عشق و دلدادگی/ هدیه ماندگار مردم دشتستان

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه رسالت قیام حسینی برای تحکیم دین، برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی(ص) و احیای حق بود، گفت: امام حسین(ع) رسانه عشق، ایمان و دلدادگی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در آئین تکمیل و رونمایی نیم ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم بن الحسن مجتبی(ع) که در جوار مزار شهدای گمنام شهر برازجان واقع در میدان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در روایتی فرمودند که تواضع، بردباری و نرم‌خویی به‌عنوان شریف‌ترین اخلاق یک فرد مؤمن است؛ هرچند ما در آن زمان وجود نداشته‌ایم که در کنار حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) ولایت‌مدارنه از مقام ولایت حمایت کنیم، اما همین که این چنین مردم نمونه دشتستان در کنار حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) نقش‌آفرینی می‌کنند و ضریح خیمه‌گاه عزیزش حضرت قاسم بن الحسن مجتبی(ع) را ساخته‌اند، بسیار قابل تقدیر است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این پیامی است که اگر ما در کربلا نبودیم حالا کربلایی و حسینی هستیم و با تمام وجود رهرو شما هستیم، افزود: این خیمه‌گاه نمادی است برای گواه و شهادت در تاریخ که مردم استان بوشهر و دشتستان اگر در سال ۶۱ هجری نیز بودند در کنار حضرت حسین بن علی(ع) بودند چنانکه همین حالا در کنار امام حسین(ع) هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه خدمت به اهل بیت(ع) از اهمیت بسیار زیادی در زندگی دنیوی و اخروی برخوردار است، گفت: کسی که به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خدمت کند، تأثیر آن را در این دنیا و در آخرت خواهد دید.

رسالت قیام حسینی؛ تحکیم دین اسلام و احیای حق

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه رسالت قیام حسینی برای تحکیم دین، برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی(ص) و احیای حق بود، اظهار کرد: امام حسین(ع) رسانه عشق، ایمان و دلدادگی است.

هدیه ماندگار مردم دشتستان

نویسنده کتاب «انوارالهدی (زندگی نامه چهارده معصوم)» آماده شدن ضریح خیمه گاه حضرت قاسم بن الحسن مجتبی(ع) را هدیه ماندگار دشتستان در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: این افتخار استان بوشهر است که چنین ولایی می‌اندیشند و در صحنه هستند؛ این کارنامه افتخار حسینی دشتستان است هدیه به امام حسن مجتبی(ع) پدر بزرگوارش و حضرت قاسم(ع) و حضرت سید‌الشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم باب الحوائج(ع) که این‌چنین شما در صحنه هستید.

یادآور می‌شود: در پایان آئین تکمیل و رونمایی نیم ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم بن الحسن مجتبی‌(ع)، گروه سرود کانون فرهنگی و هنری امام جعفر صادق(ع) شهر برازجان سرود حماسی و آئینی «سید و سالار شهیدان» را اجرا کردند.

حامد فکوری

انتهای پیام

captcha