مراسم ویژه اربعین در ۸۰ مسجد و حسینیه بروجرد برگزار شد
کد خبر: 3760294
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹

مراسم ویژه اربعین در ۸۰ مسجد و حسینیه بروجرد برگزار شد

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد از برگزای مراسم ویژه اربعین حسینی در ۸۰ مسجد و حسینیه این شهرستان خبرداد.

80 مسجد و حسینیه بروجرد میزبان عزاداران اربعین

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد چهارشنبه، نهم آبان در جمع خبرنگاران، گفت: 80 حسینیه و مسجد شهری و روستایی در شهرستان بروجرد میزبان عزاداران اربعین حسینی در این شهرستان بودند.
وی با اشاره به این‌که این شهرستان در ایام اربعین حسینی غرق در عزا و ماتم سیدالشهداء(ع) و 72 نفر از یاران باوفایش بود، افزود: قرائت زیارت عاشورا، برپایی روضه‌های خانگی، اعزام مبلّغ و مبلّغه به‌منظور تبیین ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و عاطفی حماسه حسینی، قرائت زیارت اربعین، دسته‌روی هیئات مذهبی و نوحه‌خوانی و سینه‌زنی گروه‌های مختلف مردم مهم‌ترین برنامه‌های اربعین شهادت امام حسین(ع) در بروجرد بود.
فعالیت 110 نفر از مداحان بروجردی در روضه‌های خانگی
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد همچنین گفت: مجالس و محافل روضه‌های خانگی از اول ماه محرم در بروجرد آغاز شده و تا پایان ماه صفر نیز ادامه خواهد داشت.
جعفرپور درادامه با اشاره به شخصیت والای امام حسین و سایرائمه معصومین(ع) اضافه کرد: امام حسین(ع) الگوی رحمت، رأفت، کرامت و بزرگواری است که برای الگو گرفتن از آن امام بزرگوار باید سیره و اخلاق آن حضرت را به‌خوبی شناخت تا بتوان به آن عمل کرد.
وی با بیان این‌که امام حسین(ع) انسان کامل وارسته‌ای است که نه به‌خاطر هوای نفس، بلکه برای اصلاح امت و انسانیت، جان خود را در طبق اخلاص گذاشت، یادآور شد: 110  نفر از مداحان بانو و آقا همه‌روزه در مراسم و محافل روضه‌های خانگی سیره و سبک زندگی ائمه‌اطهار(ع) را تشریح می‌نمایند و این روند تا پایان ماه صفر در مناطق مختلف شهرستان بروجرد ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha