بحرین پذیرش عضو شناخته‌شده داعش را توجیه کرد
کد خبر: 3760350
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲

بحرین پذیرش عضو شناخته‌شده داعش را توجیه کرد

وزارت امور خارجه بحرین اجازه ورود 'عبدالرحمن احمد الشیخ' عضو سرشناس و تامین کننده مالی گروه تروریستی داعش به این کشور را بنا به درخواست رسمی دولت آمریکا و برخی ملاحظات انسان دوستانه دانست.

به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت: عبدالرحمن احمد الشیخ که یک سال پیش در سوریه از سوی نیروهای کرد دستگیر و در اختیار آمریکا قرار گرفته بود ، یک روز پیش آزاد کرد.
وزارت امور خارجه بحرین در این خصوص اعلام کرد که عبدالرحمن که دارای تابعیت سعودی و آمریکایی است با توجه به اینکه دیگر تحت تعقیب نیست و همسر او بحرینی است بنا به دلایل انسانی از جمله دیدار با خانواده خود ، به منامه راه داده شده است .
دولت بحرین در حالی ملاحظات انسانی را به عنوان توجیه پذیرش این عامل گروه تروریستی داعش اعلام کرده است که طی سالهای اخیر به دلیل سرکوب مطالبات مدنی مردم خود در جهان به عنوان یکی ازشناخته شدن ترین رژیم های ناقض حقوق بشر ، معروف شده است .
دیروز ( سه شنبه ) یک سخنگوی پنتاگون به پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا گفت یک شهروند دو تابعیتی آمریکا را که یکسال از بازداشت وی در سوریه به ظن عضویت در گروه تروریستی داعش می‌گذشت، آزاد کرده است.
روزنامه نیویورک تایمز نیز پیشتر به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، نوشته بود: یک شهروند دو تابعیتی آمریکایی- سعودی که با نام «جان دو» شناخته می شود پس از آنکه نزدیک به یکسال به ظن عضویت در گروه تروریستی داعش در سوریه بازداشت بود، آزاد شد و به بحرین –جایی که دختر و همسرش زندگی می کردند—منتقل شد.
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، گذرنامه آمریکایی این مرد باطل شد اما او از شهروندی آمریکایی خود چشم پوشی نکرد. همچنین هویت این مرد طبق دستور دادگاه مخفی مانده بود ولی روزنامه نیویورک تایمز با دسترسی به فرم اولیه پرونده دادگاهی او اعلام کرد نام او عبدالرحمن احمد الشیخ بوده است.
الشیخ در سپتامبر سال 2017 توسط نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا در سوریه دستگیر و به بازداشتگاه ارتش آمریکا منتقل شد. دادگاه او در آمریکا برگزار شد.
در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، متعهد شده بود که عناصر بازداشت شده مشکوک به ارتباط با گروه های تروریستی را به زندان گوآنتانامو می فرستد تا در آنجا بازجویی شوند، الشیخ تمامی مراحل پیگرد قانونی خود را در آمریکا سپری کرد.
او به دادگاه گفت به عنوان یک خبرنگار آزاد به سوریه سفر کرد ولی در دام داعش افتاد و مجبور شد فعالیت خود را برای آنها ادامه دهد. دادگاه فدرال آمریکا نیز اعلام کرد پرونده او فاقد شواهد قابل قبول برای متهم کردنش بوده است. این در حالی است که بسیاری از زندانیان گوآنتانامو بدون مشخص شدن اتهام بازداشت هستند.

انتهای پیام /

captcha