جذب جوانان به مساجد در قالب هنر امکان‌پذیر است
کد خبر: 3760461
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶

جذب جوانان به مساجد در قالب هنر امکان‌پذیر است

گروه معارف- مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد گفت: ما می‌توانیم از قالب هنر به خوبی در راستای جذب جوانان به مساجد استفاده کنیم که اغلب برنامه‌های ما نیز در این زمینه برنامه‌ریزی شده است.

جذب جوانان به مساجد در قالب هنر امکان‌پذیر است

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد صبح امروز به همراه تعدادی از کارشناسان این دبیرخانه در سفری یک روزه از کانون های بخش مروست شهرستان خاتم بازدید کردند.
حجت الاسلام گرجی در این برنامه اظهار کرد: مسجد خاستگاه بزرگی برای اداره جامعه امروز است که می توان بسیاری از مشکلات را در آن حل کرد و دغدغه های جامعه را حل کرد.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد گفت: کانون های مساجد پس از ربع قرن تلاش فرهنگی هنری در کنار مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان سازمان مردم نهاد تصویب شدند و بیانیه ماموریت آنها نیز در حوزه کودک، نوجوان و خانواده با رویکرد جذب قشر خاکستری است.
وی افزود: امروز ما در یک چارچوبی قرار گرفته ایم که باید به رسالت تدوین شده ستاد عالی کانون های مساجد بپردازیم.
حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: ما در استان بیش از 20 هزار عضو به عنوان شبکه اجتماعی کانون های فرهنگی هنری مساجد را ثبت کرده ایم و سعی داریم تا در راستای بیانیه ماموریت گام برداریم.
وی افزود: امروز 75 درصد جامعه ما را قشر خاکستری شکل داده است که به لحاظ اجتماعی پایگاه مستحکمی ندارد لذا فعالیت های ما با رویکرد جذب این قشر است.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد تصریح کرد: ما در استان برنامه های مختلفی از جمله کاروان دانایی، گردشگری مجازی، مشاوره و بسیاری از اقدامات فرهنگی هنری دیگری را دنبال کرده وسعی داریم تا در شهرستان ها نیز آن ها را اجرا کنیم.
حجت الاسلام گرجی بیان کرد: ما می توانیم از قالب هنر به خوبی در راستای جذب جوانان به مساجد استفاده کنیم که اغلب برنامه های ما نیز در این زمینه برنامه ریزی شده است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد تصریح کرد: امروز باید با هم گرایی و هم افزایی با نهادهای دیگر فرهنگی بتوانیم برای کانون های فرهنگی هنری مساجد در موضوعات مختلف تسهیل گری کنیم که در این راستا دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد 22 تفاهم نامه با دستگاه های فرهنگی استان به انعقاد رسانده و در حال اجرا است.

انتهای پیام

captcha