روایت ۳۰ سال کلیدداری خانه خدا
کد خبر: 3760493
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

روایت ۳۰ سال کلیدداری خانه خدا

گروه معارف - هوشنگ اکبری، مرد میانسالی است که نزدیک به ۳۰ سال، کلیددار و خادم یکی از مساجد بیرجند است.

روایت 30 سال کلیدداری خانه خدا

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، در جایگاه خادم مسجد همین بس که حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) وظیفه نظافت مسجد الحرام را عهده دار شدند و چه امری بالاتر از کاری که خداوند به پیامبر خود امر می‌کند.

خداوند در آیه 125 سوره بقره می‌فرماید: «وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ؛ و به ابراهیم و اسماعیل فرمان دادیم که خانه مرا برای طواف کنندگان و معتکفان و رکوع کنندگان و سجود کنندگان پاکیزه کنید».
اینجا دو پیامبر بزرگ الهی مسئولیت نظافت خانه خدا را عهده دار می‌شوند که نشان دهنده عظمت مسجدالحرام و ارزش خدمت به خانه خداست.
با یکی از خادمان حرم مسجد آیت الله آیتی بیرجند هم کلام شدم و با او درباره زندگی خادمی صحبت کردم. او شش فرزند دارد و هر روز صبح زود قبل از رسیدن نمازگزاران به مسجد می‌آید و تا آخرین ساعات شب در مسجد می‌ماند. نزدیک 30 سال است که در این مسجد فعالیت دارد. گویی دیوارهای مسجد او را بیشتر از هرکسی می‌شناسند.

گفت‌وگو با مرد میانسال و ساده دلی که تمام صفای زندگی‌اش را از مسجد می‌داند، چند ساعتی من را از غوغای زندکی دنیا دور کرد‌
هوشنگ اکبری، خادم یکی از مساجد بیرجند در گفت وگو با ایکنا اظهار کرد: نزدیک 30 سال است که در مسجد خادم هستم و به نمازگزاران و افرادی که با خلوص وارد مسجد می‌شوند خدمت رسانی می‌کنم.
وی افزود: خادمی مسجد مهم ترین آرزویی بود که خداوند برایم برآورده ساخت چرا که ارزش این کار بسیار بالاست و با هیچ کاری قابل مقایسه نیست.
این خادم مسجد گفت: خادم مسجد با برخورد خوب می‌تواند زمینه جذب بسیاری از مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به مسجد، این خانه امن الهی شود.
اکبری ادامه داد: در تمام سال‌های خدمتم سعی کردم با روی گشاده مردم را به سمت مسجد بکشانم چرا که اگر فردی با مسجد انس گرفت با تمام خوبی‌ها انس گرفته است.
وی اظهار کرد: البته تمام مسئولان و دست اندرکاران و متولیان امر تعلیم و تربیت باید برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد تلاش کنند تا جامعه از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دور بماند.
این خادم مسجد گفت: استفاده ابزاری از مسجد نه تنها انسان‌ها را به این حریم امن نزدیک نمی‌کند بلکه آن‌ها را فرسنگ‌ها نه از مسجد بلکه از تمام دین دور می‌سازد.
اکبری ادامه داد: این کار در زندگی‌ام تاثیر بسزایی داشته و هر زمانی که حاجتی دارم سعی می‌کنم در هنگام کار در مسجد از خداوند حاجتم را بخواهم.
وی بیان کرد: در تمام این سال‌ها کمبودهایی در مسجد وجود داشت که با کمک مردم این کمبودها برطرف می‌شد اما من هم هرچقدر می‌توانم کمبودها را رفع می‌کنم تا مسجد کمبودی نداشته باشد.
او در حال جارو زدن مسجد است، می‌خواهم از او عکس بگیرم اما اجازه نمی‌دهد. می‌گوید: کاری که برای خدا باشد، نیاز به عکس خلق ندارد؛ خداوند خود عکس می‌گیرد.
وی ادامه می‌دهد: 20 سال است که در روزهای تاسوعا و عاشورا به عزاداران صبحانه می‌دهم و هنوز هم قصد دارم این کار را تا توان دارم ادامه دهم.
او یکی از دست اندرکاران تعزیه روستای بیدسک است که در روز عاشورا در این روستا به نمایش درمی‌آید. تعزیه‌ای که قدمتش به بیش از 50 سال می‌رسد و می‌گوید پدرش سال‌ها سراینده اشعار تعزیه و امام خوان آن بوده و اکنون نیز که از دنیا رفته، او به نیابت از پدرش سعی در اجرای هرچه بهتر تعزیه دارد.
هر برگی از زندگی او را که ورق می‌زنم عشق به خداوند و ائمه اطهار(ع) در تمام صفحاتش موج می‌زند. او با تمام اخلاص بنده خدا بودن را تمرین می‌کند.
غرق صحبت با او بودم که نمازگزاران برای نماز ظهر وارد شدند، او با رویی گشاده و مهربان پذیرای آنان شده و آماده نماز می‌شود. او را با دنیای با صفایش تنها می‌گذارم تا غرق در راز و نیاز با خالق شود.
زهرا حمیدی
انتهای پیام

captcha