۴۰ سال عمر انقلاب ثابت کرد آمریکا در مقابل همه توطئه‌ها شکست خورده است
کد خبر: 3760561
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
آیت‌الله علم‌الهدی:

۴۰ سال عمر انقلاب ثابت کرد آمریکا در مقابل همه توطئه‌ها شکست خورده است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه مشهد گفت: ۴۰ سال عمر انقلاب ما ثابت کرد آمریکا در مقابل همه توطئه‌ها شکست خورده و و فرمایش امام ثابت شد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

40 سال عمر انقلاب ما ثابت کرد آمریکا در مقابل همه توطئه‌ها شکست خوردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به روز سیزدهم آبان‌ماه، روز استکبارستیزی، اظهار کرد: ۱۳ آبان امسال در تقارن با اربعین حسینی(ع) قرار گرفته است. اربعین نمایشگاه استکبارستیزی بود. آنچه که تمام مجاهدات اهل‌البیت سیدالشهدا(ع) در فصل دوم انقلاب کربلا، یعنی فصل اسارت تبلور پیدا کرد، در جریان اربعین و در روز اربعین به عنوان روز تمام و کمال فصل دوم انقلاب بود.

وی ادامه داد: عصاره آنچه که در عرصه فصل دوم انقلاب اجرا شد، دقیقا استکبارستیزی بود. شما در هیچ‌کجای دنیا این نوع استکبارستیزی را پیدا نمی‌کنید که بازوهای یک خانمی را با طناب بسته باشند و در دل قدرت مستکبر و در دوران بحران تمام جنایت‌گری‌های یک جریان استکباری با تمام قدرت فریاد بزند که یزید همه چیز تو را کوچک دیدم، همه چیز ناچیز است و تو پوچ و هیچ هستی.

علم‌الهدی با بیان اینکه جبهه استکبارستیزی جهانی که امروز در شیعه اهل‌بیت متبلور است به دلیل قهرمان استکبارستیزی، دختر قهرمان امیرالمومنین(ع)، است، تصریح کرد: استکبارستیزی را زینب(س) به ما آموخت؛ استکبارستیزی جریان و اساس وجود هستی شیعه است و ۱۳ آبان روز استکبارستیزی است. هر استکبارستیزی در مقابل یک جنایت مستکبر است. در مقابل جنایت یزید استکبارستیزی زینب(س) صورت گرفت و ۱۳ آبان از مساله اول آن که کاپیتولاسیون بود تا چهارمین مرحله آن که گرفتن جاسوس‌خانه امریکا بود، همه در مقابل مظالم آمریکا بود و در مقابل ظلم امریکا این استکبارستیزی صورت گرفت.

وی افزود: آمریکا در حال حاضر همانند یزید مستاصل شده که شروع کرد با چوب به لب و دندان سر بریده امام حسین(ع) زدن. 40 سال در همه فتنه‌ها، توطئه‌ها و حرکت‌های استکباری و مظالم خود شکست خورده و الان هم مانند یزیدی که با چوب به لب و دندان زد، قصد کرده تا بالاترین و قوی‌ترین و فجیع‌ترین جنایت‌ها و مظالم خود را انجام دهد و تحریم‌های نوبت دوم را اجرا کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به دو سخن امام خمینی(ره) به  مناسبت ۱۳ آبان یادآور شد: عبارت اولی که امام به آمریکا گفتند «شیطان بزرگ» بود. تعبیر از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ امروز یک عبارت جا افتاده در دنیاست و تنها ما به آمریکا شیطان بزرگ نمی‌گوییم و در همه مقالات و خطاب‌های ضدامریکایی دنیا دیگر اسم آمریکا را نمی‌آورند و از اصلاح شیطان بزرگ استفاده می‌کنند. جمله دومی که امام در سال 13۵۸ در مقابل تهدید‌های امریکا فرمودند عبارت «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، این عبارت نیز امروز همه جای دنیا جا افتاده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ 40 سال عمر انقلاب ما ثابت کرد آمریکا در مقابل همه توطئه‌ها شکست خورد و و فرمایش امام ثابت شد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این تهدیدی هم که اخیرا کرده که روز ۱۳ آبان تحریم‌های نوبت دوم را اجرا کند تا جایی که یک قطره نفت از ایران صادر نشود هم مثل مصداق فرمایش امام است که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

علم‌الهدی افزود: آن روز که امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، مردم فکر کردند که امام دارد شعار می‌دهد و امام عصبانی است که می‌گوید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. 40 سال عمر انقلاب ما ثابت کرد که این کلام یک کلام وحی مانند بود که در کلام امام جاری شد و ثابت کرد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. آمریکا در هر دوره‌ای شکست خورد و در این دوره هم شکست می‌خورد.

وی بیان کرد: آمریکا می‌گوید نمی‌گذارد یک قطره نفت از ایران صادر شود و در برابر این جمله مقام معظم رهبری و تمام شخصیت‌های کشوری می‌گویند اگر قرار باشد یک قطره نفت از ایران صادر نشود، یک قطره نفت از خاورمیانه و تنگه هرمز صادر نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که «این گفته شعار و تهدید نبوده و برابر واقعیت است»، گفت: این یک واقعیت است و من آن را از خودم نمی‌گویم و تحلیل شخص من نیست. یک وقت خیال نکنید بنده آمده‌ام و اطلاعات نظامی کشور را در نمازجمعه بیان می‌کنم. این تحلیل فرانس ژوئیس که استاد دانشگاه جنگ است در مقاله‌ای در مجله جنگ جهانی(world war) رویارویی ایران را با کشورهای عربی و امریکا توضیح می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس این تحلیل اگر قرار شد یک قطره نفت از ایران صادر نشود تنگه هرمز تمام مین‌گذاری شده و ایران تمام مین‌گذاری‌ها را نظارت و پاسداری می‌کند. روزانه ۳ کشتی نفتی عربستان سعوی از تنگه هرمز عبور می‌کند. اگر قرار شد کار به جایی برسد که نفت ایران صادر نشود ساعت ۵ صبح هر روزی که اراده کنیم ۳ کشتی نفتی عربستان سعودی مصادر خواهد شد، نفتشان را مصادره می‌کنیم و پرسنلشان را هم اسیر می‌گیریم.

علم‌الهدی افزود: ایشان می‌گوید که در درجه اول بعد از مصادره در سکو میدان مشترک نفتی امارات و قطر توسط ایران بسته می‌شود. اگر بنا باشد، با یک موشک ایران کل پایگاه وفاق قطر تعطیل خواهد شد. آن‌ها در صدد مقابله برمی‌آیند که از هوا به ایران حمله کند، ۶ فرودگاه بین‌المللی دبی، ابوظبی، شارجه، ریاض، جده و دوحه در همان لحظه هدف موشک قرار می‌گیرد و ارتباطشان قطع می‌شود. تنها در فاصله ۳۰ دقیقه تمام مسیرهای هوایی و دریایی کشورهای خلیج فارس در شلیک موشک ما منهدم خواهد شد و همه راه‌ها قطع می‌شود.

وی در ادامه بیان این تحلیل، گفت: دو پایگاه نظامی اتئلاف نظامی حاشیه خلیج فارس با موشک‌های نقطه‌زن ایران از به کلی از کار می‌افتد و قدرت نظامی‌شان به نصف کاهش می‌یابد. موشک‌های قادر که همراه با فناوری به انصارالله داده شده، به محض دستور ایران موشک‌های قادر موجود برای تأسیسات نفتی پالایشگاه آرامکو عربستان کافی است و تمام تأسیسات نفتی را از کار می‌اندازد.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: در صورت دخالت آمریکا و متحدانش، آن‌ها هنگامی می‌آیند که دارندگان نیمی از ثروت جهان، یعنی چهارپنجم سوخت فسیلی جهان، در زمان کوتاه به عصر حجر بر می‌گردند و وجود ندارند. کل اقتصاد جهان که عمدتاً صاحب آن‌ها این کشورهای عرب هستند از کار می‌افتند و قیمت نفت در همان لحظه به بشکه‌ای ۴۰۰ دلار می‌رسد.

وی تصریح کرد: این استاد جنگ که برخی می‌گویند رئیس اتاق جنگ ناتو است می‌گوید که در وضعیت تخریب موشک‌های ایران، دبی، منامه، ابوظبی، شارجه، کویت، جده و ریاض و... همه توسط موشک‌هایی که از دو پایگاه ایران شلیک می‌شود نابوده شده و ۱۱۰ پایگاه موشکی ایران دخالت نمی‌کند. بنا بر تشخیص این فرد اگر بنا شد ایران تصمیم بگیرد یک قطره نفت از منطقه خارج نشود به فاصله نیم همه کشورهای حاشیه خلیج فارس نابود خواهد شد و به فاصله یک ساعت هم دو کشور بزرگ امارات و عربستان نابود می‌شود. یک ساعت و نیم می‌گذرد و امریکا هیچ چیزی در این منطقه ندارد و هنوز سراغ اسرائیل نرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: این‌که ما دم از ولایت‌فقیه و حجت امام زمان می‌زنیم، همه مدیریت‌ها با فرماندهی ولی‌فقیه در طول این مدت از دفاع مقدس تا به امروز توسط ولی‌فقیه انجام شده است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: دولت‌ها و مجلس‌های ما در این مدت اگر رهنمودهای ولی‌فقیه را در مدیریت اقتصادی کشور عمل می‌کردند، الان اقتصاد ما در کجا بود، آمریکا می‌خواهد از ۱۳ آبان جنگ اقتصادی خود را شروع کند. اگر جلوی فروش نفت را بگیرد اینگونه می‌شود، اما در سایر مسائل اقتصادی ممکن است شوک اقتصادی با تحریم‌های آمریکا به کشور وارد شود.

وی اظهار کرد: آقایانی که می‌گویند جنگ اقتصادی است آرایشگری نظامی خودشان در این جنگ چیست؟ آقایان اقتصادی در دولت و مجلس چه آرایش‌گری برای این جنگ دارند چه آرایشگری اقتصادی دارد؟ دو سه وزیر تازه‌نفس به وزارتخانه‌های اقتصادی آمده‌اند آیا این افراد از این جنگ خبر دارد یا ندارد؟ اگر خبر ندارند که چگونه به وزارت رسیده‌اند و اگر خبر دارند بگویند برنامه‌شان در تقابل با این جنگ اقتصادی چیست؟ شما وزیر نشده‌اید که یک ساختمان وزارتخانه را مدیریت کنید. شما وزیر شدید که در صف اول مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا قرار بگیرید. برنامه‌ها و آرایش شما در این جنگ اقتصادی چیست. به مردم بگویید تا بدانند برنامه شما در این جنگ اقتصادی چیست؟

علم‌الهدی اضافه کرد: این حرف امام(ره) است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، این حرفی قطعی است و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، حتی اگر شما هیچ کاری نکنید مردم به صحنه می‌آیند و با مقاومت همه چیز را جواب می‌دهند و این هم قدرت نظامی ما است، اما در عین حال آقایان چه پدافند و چه آرایشی دارند؟ این مسئولین چه برنامه‌ای دارند؟ به مردم بگویند تا مردم در جریان قرار بگیرند.

انتهای پیام

captcha