روزی به نام مبارزه ضد استعماری زنان ایران
کد خبر: 3760586
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
امام جمعه بوشهر خواستار شد؛

روزی به نام مبارزه ضد استعماری زنان ایران

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه در خصوص حماسه‌آفرینی ضد استعماری شیرزنان منطقه لرده شهرستان دشتستان کار پژوهشی و اجرایی قوی‌ای انجام نشده است، خواستار شد: یکی از روزهای 13 تا 15 آبان‌ماه به عنوان روز مبارزه ضد استعماری زنان ایران نامگذاری شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر، 11 آبان‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر که به همت کانون فرهنگی و هنری امام هادی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی سرانجامش محبویت الهی، سعادت و رستگاری است.

امام جمعه بوشهر در ادامه به 20 ویژگی ایمانی یک فرد مسلمان از نگاه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) پرداخت و افزود: اگر فرد مسلمانی این 20 ویژگی که حضرت ختمی مرتبت بیان کرده را نداشته باشد ایمانش کامل نیست.

20 ویژگی ایمانی یک فرد مسلمان از نگاه خاتم الانبیاء(ص)

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: حضور در مسجد برای خواندن نماز جماعت و یا هر جایی که بانگ نماز است، در پرداخت زکات و حقوق شرعی شتاب می‌کنند، کمک اقتصادی به زندگی فقرا و مستمندان می‌کنند، فرد مسلمان یتیم‌نواز هست و یتیم‌های محل، همسایه و شهرش را نوازش و بحران‌های آنان را رفع می‌کند، پاک و پاکیزه هستند و لباس طاهر و حلال می‌پوشند، پاکدامنند و جامه پاک‌دامنی بر تن دارند و وقتی سخن می‌گویند، راستگو هستند و خلف وعده و خیانت در امانت نمی‌کنند و وقتی سخن می‌گویند به جا سخن می‌گویند، در روز به مانند یک شیر فعالند و برای کسب روزی حلال و خدمت به جامعه پرتلاشند اما در شب اهل عبادتند و به وقت روزه اهل روزه هستند و در شب اهل نماز شب هستند و این نشان کمال انسان با ایمان است، فرد مسلمان با ایمان همسایه آزاری ندارد و به همسایه کمک می‌کند و هیچ همسایه‌ای از دست او در اذیت نیستند و در جامعه خیلی متواضع و فروتن هستند و اهل فروتنی هستند و به مستمندان و بی سرپرستان و به ویژه به خویشان خود سرکشی می‌کنند، فرد مسلمان با ایمان در تشیع جنازه مردم شرکت می‌کند زیرا مراسم تشیع جنازه یک درس و پند است، فرد مسلمان اهل ایمان و تقوا و اهل زندگی حلال و اهل زندگی بدون گناه هستند و اگر فردی چند مورد از اینها و هیچکدام از این خصوصیات ایمانی را نداشت یا ایمان ندارد یا ایمانش کامل نیست و این 20 امور ایمانی که از نگاه پیامبر اسلام(ص) بدان اشاره شد میزانی برای سنجش میزان مسلمانی یک فرد مسلمان است.

محاسبه قیامت بر اساس ایمان انسان مسلمان

استاد درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان بوشهر با ابراز اینکه ایمان میزانی دارد و انسان مسلمان را در قیامت بر اساس ایمانش محاسبه می‌شود، گفت: اگر انسان مسلمان این 20 ویژگی ایمانی را در زندگی خود نهادینه و اجرا کند هم در نزد خدا و هم در نزد مردم عزیز است.

مفسر قرآن دانشگاه خلیج فارس بندر بوشهر با اشاره به اینکه همه کلام خدا از طریق وحی به اولیاء و پیامبران الهی رسیده و نازل شده است، بیان کرد: تقوا کلید رستگاری و طریق جلب عنایات الهی است.

تحمیل 47 بار جنگ طی 10 سال بر پیامبر اسلام(ص) در مدینه

نماینده بعثه مقام مظم رهبری در استان بوشهر روز 13 آبان روز مبارزه ملی با استکبار و روز دانش آموز را گرامیداشت و افزود: از دیرباز هر گاه پیامبری برای برقرار ارتباط مردم با خدا، ایمان، صلح و مساوات بین مردم مبعوث می‌شد، جهانخواران و سودجویان در مقابل آنها قرار می‌گرفتند و دست به سلطه‌گری می‌زندند و جهان‌خواران نمی‌گذاشتند که مردم‌سالاری و حکومت ایمانی منبعث از قرآن در جامعه ایفاء و نهادینه کنند و ظالمان سلطه‌گر در دوران پیامبر اسلام(ص) جلوی پیشرفت جامعه ایمانی را گرفتند و در مدت 10 سال حکومت نبوی در مدینه بیش از 74 جنگ را به حضرت محمد مصطفی (ص) تحمیل کردند و  پیامبر اسلام (ص) 23 سال در مدینه و مکه حکومت داری کردند.

وی ادامه داد: الان نیز آمریکا و همدستانش به دنبال وابستگی و پیوستگی کشورها به جبهه استکبار هستند و تا آنجا که می توانند جلوی استقلال، عدالت خواهی و اسلام خواهی مردم مسلمان با ایمان می ایستند و دسیسه می کنند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: آمریکا و دیگر سلطه‌گران غربی در این سالها با جنگ نرم، ترور، تهاجم فرهنگی و اجتماعی، تهاجم سخت؛ جبهه متفقین را علیه انقلاب اسلامی ایران تشکیل داده اند و آنها باید بداندد که جهان استکبار و آمریکا دچار می شود و اکنون نیز که چهل سال از عمر تاریخ انقلاب اسلامی می گذرد آمریکا و حکومت‌های تحت سلطه‌اش با ایجاد شبکه‌های تحریم اقتصادی و سیاسی به دنبال تهدید، تحریم و تهاجم اقتصادی سخت به کشور ما هستند.

تهاجم اقتصادی؛ آخرین مدل تهاجم و ضربه به یک کشور

نویسنده کتاب قرآنی «پایان دنیا در کلام خدا» با بیان اینکه تهاجم اقتصادی آخرین مدل تهاجم و ضربه به یک کشور است، اظهار کرد: حمله اقتصادی آمریکا به ایران نشان از شکست حکومت شیطانی آمریکا است.

وی گفت: مردم انقلابی ایران قدردان اسلام و خون شهدای مملکت خود هستند و نمی گذارند که آمریکا و ازنابش؛ ایران را تحت تحریم و سلطه بیگانه و حکومت ظالم قرار گیرد.

شکست انگلیسی‌ها در منطقه چغادک از زنان منطقه لرده دشتستان

آیت‌الله صفایی بوشهری سالروز مبارزه ضد استعماری شیرزنان منطقه لرده شهرستان دشتستان را گرامی داشت و عنوان کرد: انگلیس به دنبال تسخیر خط پس کرانه و خط پیش کرانه جنوب ایران بود و می‌خواست به عمق شهرهای بوشهر و کرانه خلیج فارس تجاوز کند و شکستی که انگلیسی‌ها در منطقه چغادک از سرداران مبارز دشتی و دشتستان دیده بودند و انگلیسی‌ها می‌خواستند جبران کنند اما شیرزنان منطقه لرده دشتستان درسی به انگلیسی‌ها دادند که هم اسرا آزاد شدند و هم انگلیسی‌ها پا به فرار گذاشتند.

15 آبان به عنوان روز مبارزه ضد استعماری زنان ایران نامگذاری شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه در خصوص حماسه‌آفرینی ضد استعماری شیرزنان منطقه لرده شهرستان دشتستان کار پژوهشی و اجرایی قوی‌ای انجام نشده است، خواستار شد: یکی از روزهای 13 تا 15 آبان‌ماه به عنوان روز مبارزه ضد استعماری زنان ایران نامگذاری شود و پیرامون این حماسه آئین سخنرانی و همایش گذاشته شود زیرا بوشهر پایتخت مبارزات ضد استعماری است.

مرتفع شدن مشکلات مردم جامعه با همت جهادی مسئولان

امام جمعه بوشهر در پایان خطاب به مسئولان اجرایی و تصمیم گیرنده سه قوه گفت: مشکلات اقتصادی و معیشت خانواده‌ها و اشتغال جوانان و ازدواج جوانان و کم آبی را مرتفع کنند و در این خصوص یک کارگروه جهادی و کارآفرینی تشکیل شود.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

captcha