موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان با بهترین نحو به خدمت‌رسانی زائران پرداخت
کد خبر: 3760600
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱

موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان با بهترین نحو به خدمت‌رسانی زائران پرداخت

گروه اجتماعی - موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان سومین سال خدمت‌رسانی خود به زائران پیاده اربعین حسینی را پررنگ‌تر از دو سال قبل پشت سر گذاشت و در نجف اشرف هم توانست پرچم این موکب را برافرازد و با بهترین نحو به خدمت‌رسانی زائران بپردازد.

علی میربابایی، یکی از خادمان موکب خاتم الانبیاء(ص) رفسنجان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کرمان با اشاره به اینکه با همت و حمایت مردم رفسنجان توانستیم برای سومین سال در کربلا میزبان زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) باشیم و در نجف هم این خدمت‌رسانی را انجام دهیم، گفت: هر سه سال در صحن عقیله بنی‌هاشم(س) این افتخار را داشتیم تا پرچم موکب خاتم‌الانبیاء(ص) را نصب کنیم و به زائران حسینی خدمت کنیم.
وی تصریح کرد: امسال با توجه به اوضاع اقتصادی مردم رفسنجان و اینکه محصول پسته‌ای نبود گمان نمی‌کردیم، بتوانیم مانند سال گذشته خدمت‌دهی کنیم اما امام حسین(ع) کمک کرد و پرشورتر از سال قبل خدمت‌رسانی کردیم و علاوه بر آن در نجف اشرف هم شعبه موکب را راه‌اندازی کردیم و پایگاه خیلی خوبی دایر شد.
میربابایی بیان کرد: در پایگاه نجف 68 نیرو در آشپزخانه در هر وعده 15 تا 20 هزار غذا بین زائران توزیع می‌کردند و رختشویخانه و چایخانه هم در این پایگاه خدمت‌رسانی می‌کرد.
وی عنوان کرد: در کربلای معلی در هفت بخش آشپزخانه، درمانگاه، نانوایی، رختشویخانه، اسکان، فرهنگی و چایخانه خادمان، موکب‌داری کردند و در مجموع 270 نفر جمعیت خادمان بود که 170 نفر آ‌ن‌ها به‌صورت شیفتی روزانه بالغ بر 30 هزار پرس غذا در سه وعده بین زائران توزیع کردند.
میربابایی از 50 نفر کادر درمانی شامل پزشک و پرستار و 35 نانوا از خیریه خبازهای رفسنجان یاد کرد و گفت: روزانه بین 11هزار تا 12 هزار قرص نان داغ همزمان با توزیع غذا بین زائران توزیع می‌شد و رختشویخانه هم 12 نفر نیرو داشت که با سرعت بالا البسه زائران را شست‌وشو و خشک می‌کردند و تحویل آن‌ها می‌دادند.
وی با اشاره به اسکان بیش از یک هزار نفر در روز در این موکب بیان کرد: در بخش فرهنگی نیز روحانیان رفسنجانی با نماز جماعت، روضه‌خوانی و حلقه‌های معرفتی بار فرهنگی موکب را عهده‌دار بودند.
این خادم موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان در کربلا یادآور شد: درمانگاه موکب زیر نظر بسیج جامعه پزشکی خدمت‌رسانی کرد.
میربابایی در ادامه با اشاره به اینکه سه موکب خاتم‌الانبیاء(ص)، بی‌بی‌شهربانو و خیمه‌گاه اهل‌بیت(ع) از رفسنجان در صحن عقیله بنی‌هاشم(س) کار خدمت به زائران را انجام می‌دادند، افزود: با تعامل خوبی که بین این سه موکب برقرار بود بهترین خدمت‌رسانی به زوار انجام شد.
وی بیان کرد: پیش از برپایی موکب تمام ملزومات کارمان را همراه خود به کربلا آوردیم تا با مشکلی مواجه نشویم.
میربابایی با ابراز امیدواری از رضایت زوار امام حسین(ع) اظهارکرد: امیدواریم توفیق برپایی موکب در چهارمین سال را هم خدا به ما بدهد و امام حسین(ع) کمک کند تا خادم واقعی باشیم و به زائران پیاده‌اش خدمت کنیم.
انتهای پیام

captcha