اقتدار، توسعه و فناوری ایران را به الگویی موفق در دنیا تبدیل کرده است
کد خبر: 3760648
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

اقتدار، توسعه و فناوری ایران را به الگویی موفق در دنیا تبدیل کرده است

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه چرام تصریح کرد: اقتدار جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های علمی، توسعه، فناوری و صنعتی ایران با وجود تحریم‌ها و فشارهای دشمن این کشور را به یک الگوی موفق در دنیا و‌ بین ملت‌ها تبدیل کرده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدنورالله افشار، امام جمعه چرام، 11 آبان‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: قرآن در شخصیت پیامبر اسلام(ص) ظهور و بروز دارد؛ شخصیتی که به مکتب نرفت اما معلم همه عالم و مخلوقات الهی شد.
امام جمعه چرام افزود: اگر بخواهیم از این شخصیت خوب بهره ببریم و آن را بشناسیم باید به معرفی خداوند به کتاب قرآن مراجعه کنیم که چه توضیحاتی درباره این شخصیت عظیم بیان فرموده است.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم یک دیندار کامل باشیم، باید به آموزه‌های دینی توجه کنیم، گفت: خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را الگو و اسوه برای انسان‌های مؤمن و آزادی‌خواه قرار داده است.
حجت‌الاسلام افشار با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی، اظهار کرد: اقتدار جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های علمی، توسعه، فناوری و صنعتی ایران با وجود تحریم‌ها و فشارهای دشمن این کشور را تبدیل به یک الگوی موفق در دنیا و‌ بین ملت‌ها کرده است.
وی گفت: ایران در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای پیشرفت عالی داشته است؛ هیچ کشوری حاضر نیست فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای خودش را در اختیار کشوری دیگر قرار دهد، به برکت خون شهدا و ایستادگی مردم یکی از چند کشور در دنیا هستیم که فناوری در ایران بومی شده است.
امام جمعه چرام با اشاره به افول آمریکا و شکست‌های پی‌در‌پی که در این 40 سال داشت، اظهار کرد: یکی از این شکست‌ها این است که آمریکا متحدین اروپایی خود را از دست داده و در سیاست‌هایی که برای ایران دارد او را همراهی نمی‌کنند.
حجت‌الاسلام افشار با اشاره به تمرکز روزافزون دولت‌ها در مقابل آمریکا، گفت: بسیاری از کشورها در مقابل سیاست‌های آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایستادند.
وی افزود: مستندات اقتصادی از افول آمریکا این است که ۴۴ میلیون گرسنه در آمریکا است که منتظر یک وعده غذایی هستند که در روز به آنها برسد اما چون رسانه‌ها در اختیار آمریکا و در دست یهود است، اجازه نمی‌دهند چنین اخباری در فضای بین‌الملل نقش داده شود.
امام جمعه چرام اضافه کرد: تحریم‌ها نشان‌دهنده قدرت آمریکا نیست بلکه ضعف او را نشان می‌دهد، وقتی کشورها با آمریکا همراهی نکنند مجبور است که تحریم‌ها را توسط خود شرکت‌های آمریکایی شدت ببخشد.
وی در ادامه به دستاوردهای راهپیمایی اربعین اشاره کرد و با بیان اینکه این مراسم یک نکته اساسی و مهم در دنیا است، عنوان کرد: مراسم پیاده‌روی اربعین نشان از ارادت مسلمانان و غیرمسلمانان به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) است؛ دشمنان نقشه‌ها دارند تا این اربعین را ناامن کنند اما به برکت مجاهدت مدافعان حرم و برنامه‌ریزی‌هایی که شکل می‌گیرد، نتوانستند به اهداف خود برسند.
حجت‌الاسلام افشار یادآور شد: رسانه‌های وابسته به آمریکا در مقابل هیمنه چنین برنامه‌ای سکوت کردند، معلوم است دشمن چقدر عصبانی است، چراکه اربعین الگویی است برای آزادی قدس و نمایش باشکوهی از شور و شعور و معرفت که زمینه‌ساز نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود و باید از دولت و مردم عراق به خاطر میهمان‌نوازی عظیمی که انجام دادند، تقدیر و تشکر کرد.
مسلم فریور
انتهای پیام

captcha