«اسکیمر»؛ شیوه جدید کلاهبرداری در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3760698
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

«اسکیمر»؛ شیوه جدید کلاهبرداری در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ـ فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: دو کلاهبردار که در پوشش میوه‌فروش اقدام به برداشت ۵۰۰ مییلون ریال از کارت بانکی افراد کرده بودند، دستگیر شدند.

«اسکیمر» شیوه جدید کلاهبرداری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، غلامعباس غلامزاده در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان هم‌استانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت.
وی افزود: با هماهنگی‌های قضایی صورت گرفته و بررسی‌های فنی انجام شده مشخص شد دو کلاهبردار در ورودی تعدای از شهرهای کشور ازجمله شهر شهرکرد در پوشش میوه‌فروش سیار اقدام به کلاهبرادی می‌کنند.
غلامزاده ادامه داد: با تلاش همکاران ما در مجموعه پلیس فتا این افراد در خارج از استان شناسایی و با هماهنگی قضایی صورت گرفته در یک عملیات پلیسی غافلگیرانه دستگیر و پس از تشکیل پرونده قضایی روانه زندان مرکزی شهرکرد شدند.
این مقام انتظامی در خصوص شیوه کلاهبرداری این افراد گفت: کلاهبرداران در ورودی شهرها هنگام فروش میوه و پرداخت وجه کارت بانکی افراد را دریافت و با استفاده از دستگاه «اسکیمر» یک کپی از کارت قربانی خود تهیه با رمزی که از صاحب کارت بدست آورده بودند حساب افراد را خالی می‌کردند.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه کلاهبرداران با این شیوه موفق شده بودند مبلغ 500 میلیون ریال کلاهبرداری کنند از شهروندان خواست هنگام پرداخت وجه از طریق کارت بانکی از متصل نبودن هرگونه دستگاه جانبی به دستگاه کارت خوان اطمینان حاصل کرده و همچنین هنگام استفاده از کارت بانکی خود، از واگذاری رمز عبور به دیگر افراد جداً خوداری کنند و هر گونه مورد مشکوک را سریعا با شماره‌گیری 110 به اطلاع پلیس برسانند.
انتهای پیام

captcha