همگامی جامعه اسلامی بوسنی با جامعه مسلمانان صربستان
کد خبر: 3760711
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
حسین کاوازوویچ عنوان کرد:

همگامی جامعه اسلامی بوسنی با جامعه مسلمانان صربستان

گروه بین‌الملل ــ حسین کاوازوویچ، رئیس‌ العلمای بوسنی اظهار کرد: رابطه ریاست جامعه اسلامی بوسنی و جامعه اسلامی در صربستان جدایی‌ناپذیر خواهد بود و ما با برادران و خواهران‌مان در سنجاک همگام هستیم.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ آئین بزرگداشت بیست‌وپنجمین سالگرد تأسیس مشیخت اسلامی نووی‎پازار با حضور حسین کاوازوویچ، رئیس‌العلمای بوسنی و جمعی از ائمه جماعت، رؤسای دانشکده‌های اسلامی و مدارس دینی و همچنین، هیئت جامعه اسلامی کشور آلبانی، هیئت‌هایی از سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی در بلگراد، یوسف عبد‌الصمد، سفیر کویت، مهدی شیرازی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان، هیئت نمایندگان بوشنیاک‌های مجلس صربستان و رؤسا و نمایندگان مؤسسات فرهنگی و سیاسی بوشنیاک‌ها در دانشکده مطالعات اسلامی این شهر برگزار شد.

مولود دودیچ، رئیس مشیخت اسلامی صربستان اظهار کرد: فعالیت‌های مشیخت با روح شریعت اسلامی هم‌راستا بوده و از ابتدا به زندگی دینی در منطقه پرداخته است. در منطقه سنجاک، 199 مسجد وجود دارد که از این تعداد، 64 مسجد در نووی پازار واقع است و در صربستان نیز، 250 مسجد وجود دارد.

وی افزود: مشیخت همچنین دارای دانشکده مطالعات اسلامی، دانشگاه و اماکن آموزشی پیش دبستانی بوده و مؤسسات خیریه، آشپزخانه‌های موقوفه و مکتبخانه‌هایی را در بر می‌گیرد.

کاوازوویچ، رئیس‌العلمای بوسنی پشتکار و استقامت جامعه اسلامی در مبارزاتشان را تبریک گفت و تأکید کرد: رابطه ریاست جامعه اسلامی بوسنی و جامعه اسلامی در صربستان جدایی‌ناپذیر خواهد بود و ما با برادران و خواهران‌مان در سنجاک همگام هستیم.

انتهای پیام

captcha