جمهوری اسلامی پیروز مبارزه با استکبار بوده است
کد خبر: 3760749
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
حجت‌الاسلام رهبر:

جمهوری اسلامی پیروز مبارزه با استکبار بوده است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه موقت اصفهان گفت: جمهوری اسلامی در طول این چهل سال در مبارزه با استکبار بسیار موفق بوده است و اگر دولت و ملت با یکدیگر وحدت داشته و به توان داخلی تکیه کنند، می‌توانند استکبار را به زانو درآورند.

جمهوری اسلامی پیروز مبارزه با استکبار بوده است

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به کتاب تألیفی خود با عنوان «استکبار و استضعاف از منظر قرآن کریم» اظهار کرد: در کتاب آسمانی ما دو قطب مستبدِ زورگو و ستم کشیده محروم در برابر هم به تصویر کشیده شده‌اند و ده‌ها آیه درباره استکبار در قرآن کریم وجود دارد.
وی افزود: اولین مستکبر عالم، ابلیس بود و بعد از آن همواره استکبار به عنوان یک قدرت زورگو در تاریخ بشریت وجود داشته است، یعنی قدرتمندانی که از زور، توان و امکانات خود علیه مستضعفان و توده‌های مردم استفاده می‌کردند. پیامبران الهی مبعوث شدند تا با مستکبرین مبارزه کرده و حامی مستضعفین و محرومین باشند، چنانکه یاران پیامبر اکرم(ص) مردمان محروم و رنج کشیده بودند.
امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: قطب استکباری امروز، زورمدارانی هستند که می‌خواهند دنیا را میان خود تقسیم کرده و بر آن سلطه داشته باشند که سردمدار آنها، آمریکا است. این قطب با تکیه بر پول، رسانه، تبلیغات و جنگ روانی تلاش می‌کند تا ملت‌ها را بترساند، ثروت‌ها و منابعشان را غارت و حتی حکومت‌هایشان را مدیریت کند و سیاست، اقتصاد و فرهنگ آنها را به استخدام منافع خود دربیاورد؛ البته خداوند در قرآن کریم وعده حکومت مستضعفین را داده است.

زورمداری و پول‌پرستی؛ عامل بروز خوی استکباری‌گری
حجت‌الاسلام رهبر ادامه داد: قرآن کریم قطب استکباری را با ویژگی‌هایی چون تکیه بر زور، پول، قدرت، جبروت و خودخواهی به تصویر کشیده و بر مبارزه با استکبار به منظور نجات مستضعفین تأکید می‌کند، چنانکه حضرت موسی(ع) دستگاه فرعونی را متلاشی کرد. در واقع جنگ استکبار و استضعاف دائمی است تا زمانی که امام زمان(عج) ظهور کرده و بساط استکبار را برای همیشه برچیند.
وی با بیان اینکه زورمداری، داشتن پول، خودبزرگ‌بینی و سلطه‌جویی از عوامل بروز خوی استکباری است، گفت: قدرت و ثروت می‌تواند منشأ فساد قرار گیرد، اگر با زورمداری همراه شود. امروز آمریکا را به عنوان استکبار جهانی می‌شناسیم، چون بر پول، زور و تکنولوژی تکیه داشته و می‌خواهد دنیا را به زیر سلطه خود درآورد. با تسخیر سفارت آمریکا در سال 1358، امام خمینی(ره) فرمود:«من با اطمینان می‌گویم که اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت خواهد نشاند». در واقع یکی از محورهایی که ایشان در جریان نهضت اسلامی دنبال کردند، مبارزه با زورمداری، استثمار و غارتگری بود. تعارض آمریکا با انقلاب اسلامی نیز به همین دلیل است، چون تنها قدرتی که روبروی استکبار ایستاده، جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی است.
امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: راهکار قرآن برای مبارزه با استکبار این است که به خدا و توان داخلی تکیه کنیم، وحدت و انسجام داشته باشیم و سلطه کفر و ظلم را نپذیریم. اگر به خدا تکیه کنیم، با یکدیگر وحدت داشته باشیم، از ثروت‌های خدادادی استفاده کنیم، دشمن را شناخته و با پرچم توحید حرکت کنیم، همان‌طور که پیامبران الهی در روزگار خود استکبار را از پا درآوردند، ما نیز می‌توانیم استکبار را متلاشی کنیم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی در طول این چهل سال در مبارزه با استکبار بسیار موفق بوده است و راهی که امام(ره) پیمود و امروز نیز مقام معظم رهبری و ملت آن را ادامه می‌دهند، راه قرآنی است؛ البته باید به مسئولان کشور نیز تذکر داد که از اختلافات دست بردارند و همراه با ملت زیر پرچم اسلام با وحدت، همدلی، تکیه بر توان داخلی و منابع خدادادی حرکت کرده و جبهه خود را در برابر استکبار تقویت کنند تا استکبار به زانو درآید.
انتهای پیام

captcha