رسانه‌ها مطالبه‌گری ایجابی داشته باشند
کد خبر: 3760797
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

رسانه‌ها مطالبه‌گری ایجابی داشته باشند

گروه معارف - استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: باید فرهنگ مطالبه‌گری درست را در جامعه منتشر کنید و از مسئولان آنچه که درست است را بخواهید، یعنی مطالبه‌گری ایجابی داشته باشید.

رسانه‌ها مطالبه‌گری ایجابی داشته باشند

حجت‌الاسلام علی‌رضا پناهیان در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، در پاسخ به برخی از محدودیت‌های رسانه‌ها درخصوص انعکاس عملکرد ضعیف برخی از مسئولان شهرستانی، اظهار کرد: شما رسانه‌ای‌ها قدرتتان خیلی بیشتر از چیزی است که ابراز می‌کنید شما بیایید عملیات روانی را تعریف و طرح‌ریزی کنید تا بتوانید موجب تغییر در جامعه‌تان شوید.

وی با اشاره به اینکه وظیفه رسانه‌ها روشنگری است، افزود: شما رسانه‌ها می‌توانید در افکار عمومی تاثیراتی را ایجاد و با اطلاع‌رسانی درست مردم را به سمتی صحیح راهنمایی کنید و بر نگرش‌های مسئولان شهر تاثیر‌گذار باشید.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه شفاف‌سازی موضوعات، اولین کار خبرنگاری است، تصریح کرد: باید فرهنگ مطالبه‌گری درست را در جامعه منتشر کنید، اگر در برابر کم‌کاری حرفی زده نشود این مطالبه‌گری سلبی است و مطابه‌گری غلط هست که فرصت‌ها در آن از دست می‌رود و باید از مسئولان آنچه که درست است را بخواهید، یعنی مطالبه‌گری ایجابی داشته باشید.

وی افزود: باید یک زیر ساخت‌های اصلاحی در فرهنگ مطالبه‌گری ایجاد شود و این رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه است که مدیریتی قوی و دلسوز و انقلابی را می‌طلبد تا با ساماندهی و سازماندهی نیروهای رسانه‌ای این اتفاق شکل بگیرد.

پناهیان گفت: برخی از محدودیت‌ها قطعاً محدودیت‌های نابجایی است که ایجاد می‌کنند و باید علیه همان‌ها هم به شیوه مدبرانه و رندانه‌ای مطالبه‌گری صورت بگیرد تا معایب برطرف شود.
وی با تاکید بر وجود دیکتاتوری رسانه‌ای در غرب، اظهار کرد: قبول دارم محدودیت‌هایی هست خستگی‌هایی ایجاد می‌شود در اثر موانع نابجایی که نباید باشد ولی ما در حال جنگیم و جنگ، جنگ رسانه است و اگر در برابر مشکلات خسته شویم باید دست‌هایمان را بالا برده و به بندگی تن بدهیم.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه این کشور برای همه ایرانی‌ها است و باید تک تک ما پایش بایستیم، افزود: رسانه‌ها در رفع موانع نقش قوی دارند و باید آنچنان در ارائه گزارشات صحیح با روشی درست مصر باشند تا بتوانند موانع را از سر راه بردارند.

انتهای پیام

captcha