دروغ؛ بدترین رذیلت انسانی/ دروغگو؛ رسوای دنیا و ذلیل آخرت
کد خبر: 3760892
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

دروغ؛ بدترین رذیلت انسانی/ دروغگو؛ رسوای دنیا و ذلیل آخرت

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به روسیاهی دروغ‌گویان در قیامت و این‌که دروغگو رسوای دنیا و ذلیل آخرت است، گفت: ضعف ایمان و عقیده اولین عامل دروغگویی و دروغ بستن به خداوند است همچنین انحراف از مسیر حق و آلودگی به گناهان از دیگر عوامل دروغگویی است و گاهی علاقه به پُست و مقام موجب دروغگویی است.

دروغ؛ بدترین رذیلت انسانی/رسوای دنیا و ذلیل آخرت؛ مجازات دروغگو

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تفسیر آیه ۶۰ سوره مبارکه زمر با مضمون «وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ تَرَى الَّذِينَ كَذَبُوا عَلَى اللَّهِ وُجُوهُهُمْ مُسْوَدَّةٌ أَ لَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوىً لِلْمُتَكَبِّرِينَ» اظهار کرد: آیه ۶۰ سوره زمر وضعیت مجرمانی که به خدا دروغ می‌بندند در روز قیامت بیان شده است.
وی روز قیامت را روز تجلی اعمال انسان دانست و افزود: روز قیامت یعنی روزی که انسان اعمال را می‌بیند این در حالی‌است که روز قیامت انسان‌ها به دو دسته مؤمن و مجرم تقسیم می‌شوند.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که قرآن وضعیت انسان‌های مؤمن و مجرم در روز قیامت را بیان کرده است، اضافه کرد: یکی‌از آیات قرآن که وضعیت گنهکاران را بیان گروه آیه ۶۰ سوره زمر است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان یوم‌الحسره را یکی‌از اسامی روز قیامت دانست و با ذکر این مطلب که یوم‌الحسره به‌معنای یعنی روز حسرت خوردن پشیمانی است، ادامه داد: مجرمان در قیامت به‌خاطر کوتاهی کردن حسرت می‌خورند این در حالی‌است که گنهکاران در انجام واجبات، ترک محرمات و انجام عمل در دنیا کوتاهی می‌کنند.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که در روز قیامت انسان به کوتاهی‌هایی که انجام داده است اقرار می‌کند، اضافه کرد: وقتی انسان در قیامت حسرت می‌خورد از خدا درخواست می‌کند تا به دنیا برگردد و تا جبران کند اما خداوند متعال در پاسخ می‌فرماید ای انسان من یک عمر به شما دادم اما کاری نکردی پس راه بازگشت به دنیا نیست.

سیمای دروغگویان در قیامت

این مفسر قرآن‌کریم دروغ را یکی‌از گناهانی دانست که در روز قیامت جلوه پیدا می‌کند و با ذکر این مطلب که گاهی ما به همدیگر دروغ می‌بندیم، گاهی به پیامبر و گاهی به امام معصوم دروغ می‌بندیم، تصریح کرد: گاهی کسانی به خدا دروغ می‌بندند که آیه ۶۰ سرنوشت کسانی است در روز قیامت به خدا دروغ بسته‌اند.
وی با اشاره به این‌که در روز قیامت کسانی‌که به خدا دروغ بسته‌اند روسیاه هستند و رنگ صورت‌شان عوض می‌شود، تصریح کرد: بعد از سیاه شدن چهره کسانی‌که به خدا دروغ بسته‌اند آنان را به جهنم می‌فرستند و جایگاه‌شان دوزخ است.
آیت‌الله میرعمادی به تشریح نمونه‌‌های کسانی‌که به خدا دروغ می‌بندند پرداخت و گفت: کسانی‌که برای خدا شریک قائل هستند مصداق دروغ بستن به خدا هستند چراکه اگر برای خدا شریک قرار دهیم اگر خدا را شبیه چیزی قرار بدهیم یا فرشتگان را فرزندان خدا قرار بدهیم همانا به خدا دروغ بسته‌ایم.

دروغ؛ بدترین رذیلت انسانی

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مجازات دروغ‌گویان را سنگین و بدترین صفات را دروغ دانست و ادامه داد: بدترین رذیلت انسانی دروغ است کمااینکه در روایت آمده است از دوغ بپرهیزید حتی اگر به شوخی باشد.
امام جمعه خرم‌آباد یکی‌از مجازات‌های دروغگو را روسیاهی و رسوایی در آخرت دانست و گفت: حقارت و ذلت مجازات دیگر دروغگو است این در حالی‌است که دروغگو از رحمت خدا دور است و جن و انس دروغگو را لعنت می‌کنند کمااینکه در روایتی آمده است در روز قیامت از دهان و قلب دروغگو بوی گندی بیرون می‌آید که همه دوزخیان از بوی گندش متنفرند.
این مفسر قرآن‌کریم با ذکر این مطلب که دروغگو رسوای دنیا و آخرت است، اضافه کرد: حقیقت روزی آشکار خواهد شد و پشت ابر باقی نمی‌ماند.

محروم شدن از رزق واسع؛ مجازات دروغگویان

وی با اشاره به این‌که دیگر مجازات‌های دروغگو این است که دروغگو از رزق واسع محروم می‌شود، خاطرنشان کرد: از مجازات‌های دروغ بستن به خدا این است که انسان در روز قیامت سیاه محشور می‌شود.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که روز قیامت روزی است که چهره مجرمان نمایان است، ادامه داد: این در حالی‌است که مجازات دروغ بستن به خدا در روز قیامت روسیاهی است.

ضعف ایمان و عقیده؛ اولین عامل دروغ بستن به خدا

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تشریح عوامل دروغ بستن به خدا، تصریح کرد: ضعف ایمان و عقیده اولین عامل دروغگویی و دروغ بستن به خداوند است.
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد انحراف از مسیر حق آلودگی به گناهان را از دیگر عوامل دروغ برشمرد و گفت: گاهی علاقه به پُست و مقام موجب دروغگویی است.

انتهای پیام

captcha