فعالیت ۴۰ مرکز پدافند غیرعامل شیمیایی در کشور
کد خبر: 3761023
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

فعالیت ۴۰ مرکز پدافند غیرعامل شیمیایی در کشور

گروه اجتماعی ـ جانشین پدافند شیمیایی کشور با بیان اینکه آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی ازجمله مواد شیمیایی در کشور ضروری است، گفت: مراکز پدافند غیرعامل شیمیایی در ۴۰ شهر کشور فعال است.

فعالیت 40 مرکز پدافند غیرعامل شیمیایی در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، مهدی روحانی، جانشین پدافند شیمیایی کشور روز گذشته، 12 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراکز پدافند غیرعامل شیمیایی در ۱۰ استان و ۴۰ شهر کشور فعال است، ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل مقابله با تهدیدهای احتمالی نظامی و غیرنظامی دشمن است  لذا مراکز پدافند غیرعامل شیمیایی در استان‌هایی که با این موارد بیشتر سروکار دارند ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان به‌تنهایی قادر به مقابله با تهدیدهای احتمالی نیست و تحقق اهداف آن نیازمند مشارکت دستگاه‌های اجرایی است، افزود: با آموزش و فرهنگ‌سازی به همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی می‌توان در برابر تهدیدات همه‌جانبه دشمن مقابله کرد.

جانشین پدافند شیمیایی کشور بابیان اینکه عمده مراکز پدافند غیرعامل شیمیایی پایش و رصد و خنثی‌سازی مواد شیمیایی است، یادآور شد: این مراکز آمادگی هرگونه مقابله با حوادث احتمالی رادارند و آموزش‌های لازم در این خصوص به آن‌ها ارائه می‌شود.

یادآور می‌شود، مهدی روحانی به‌منظور شرکت در رزمایش پدافند غیرعامل به‌صورت نمادین در هنرستان معلم به شهر سمنان سفر کرده بود.

انتهای پیام

captcha