۱۳ آبان تجلی روحیه انقلابی و ایثارگرانه مردم ایران است
کد خبر: 3761024
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

۱۳ آبان تجلی روحیه انقلابی و ایثارگرانه مردم ایران است

گروه اجتماعی ـ پاکاری عنوان کرد که ۱۳ آبان تجلی بصیرت، ولایتمداری و روحیه انقلابی و ایثارگرانه مردمی است که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز بر سر اصول و اعتقاد خود ایستاده اند.

13 ابان تجلی روحیه انقلابی و ایثارگرانه مردم ایران است

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدای 13 آبان، اين روز را یادآور حوادث مهمی دانست که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران، نقش اساسی داشته است.

وی افزود: یوم الله 13 آبان به عنوان سالروز تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه به علت مخالفت با لایحه ننگین کاپیتولاسیون در سال 1343، شهادت دانش آموزان مظلوم و بی دفاع به دست رژیم پهلوی در سال 1357 و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 از یک سو نشان دهنده طمع ورزی مستکبران و وابستگی رژیم طاغوت به استکبار جهانی و از سوی دیگر نماد ایستادگی، ایمان متکی به بصیرت، پیشقراولی نسل جوان در صحنه و شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه 13 آبان تجلی بصیرت، ولایتمداری و روحیه انقلابی و ایثارگرانه مردمی است که در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز بر سر اصول و اعتقاد خود ایستاده اند و بارها این موضوع را به منصه ظهور رسانده اند و هزاران شهید و جانباز گواه این مدعاست.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان ادامه داد: در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان جهان نشان دادند که دیوار ستم شکستنی است و می توانند چپاولگران را به زباله دان تاریخ بسپارند و در معبد انسانیت، آزادانه و آگاهانه در برابر مکتب توحید، به نماز بایستند تا تنها در برابر «اللّه» به کرنش و سجود بنشینند و جز او همه را طرد کنند.

وی عنوان کرد: واقعه 13 آبان به دل های مومنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد و پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از رشادت، دلیری و شهادت به آنان آموخت.

پاکاری، از عموم مردم ولایتمدار استان به ویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دعوت کرد در راهپیمایی باشکوه و دشمن شکن این روز بزرگ همگام با سایر اقشار مردم شرکت گنند و گفت: مردم در این زمینه ها کاملا هوشیار، بیدار، ناظر و متوجه هستند و به خوبی شرایط را رصد می کنند و در مواقع لزوم آگاهانه و با حضور گسترده نظر خود را اعلام می دارند.

انتهای پیام

captcha