عدالت جنسیتی بر دستگاه‌های اجرایی حاکم شود
کد خبر: 3761050
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
ابتکار:

عدالت جنسیتی بر دستگاه‌های اجرایی حاکم شود

گروه اجتماعی - معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند شکاف بین دختران و پسران را رفع کنند.

عدالت جنسیتی بر دستگاه‌های اجرایی حاکم شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، معصومه ابتکار، شب گذشته ۱۲ آبان، در شورای اداری خراسان جنوبی اطهار کرد: در دولت سیاست‌ها و اولویت‌های روشنی متناسب با شرایط پیش آمده و وضعیت جدید اقتصادی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه دشمن همگرایی و وحدت و همدلی ملت ایران را نشانه گرفته است، افزود: شرایط ایجاب می‌کند که برای توجه و پاسخگویی بیشتر به مردم تلاش کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با بیان اینکه بسته خاص معیشتی تصویب شده و به زودی ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: این بسته به خانواده‌هایی که در معرض آسیب‌های جدی هستند کمک بسزایی خواهد کرد.

ابتکار با بیان اینکه دولت با سیاست‌های خود از این شرایط عبور خواهد کرد، افزود: در ۱۳ آبان ۵۷ تحلیل دانشجویان این بود که یک بار دیگر آمریکا برای از بین بردن دستاوردهای انقلاب برنامه‌ریزی کرده است بنابراین آن‌ها را به این فکر واداشت که به تسخیر لانه جاسوسی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه تهی‌سازی تاریخ و تحریف تاریخ برای نسل جوان از اهداف دشمن است، اظهار کرد: یکی از ارکان و مبانی انقلاب اسلامی، عدالت است که زوایای مختلفی دارد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور ادامه داد: یکی از ابعاد عدالت، عدالت جنسیتی است که آیات قرآن کریم نیز به این موضوع توجه دارد که باید این نوع عدالت را اجرا کنیم.

ابتکار با اشاره به اینکه ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه به دسترسی برابر به دستاوردهای انقلاب تاکید می‌کند، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند شکاف بین دختران و پسران را رفع کنند.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته در کشور ۱۶.۵ درصد رشد انتصاب مدیران زن را داشته‌ایم و ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی دولت تا پایان دوره دوازدهم باید در اختیار بانوان قرار گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به اینکه طرحی در خصوص توانمندی بانوان را آمادگی داریم که در خراسان جنوبی توسعه دهیم، افزود: اگر نظام بانکی کارآمدی لازم را داشته باشند، زمینه برای جذب تسهیلات وجود دارد.

ابتکار با بیان اینکه خراسان جنوبی پتانسیل‌های بالایی دارد، اظهار کرد: سند ارتقاء اجتماعی زنان و بانوان خراسان جنوبی تنظیم شده که باید در شورای برنامه ریزی این استان تصویب شده و به عنوان نقشه راه در حوزه زنان و خانواده مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر حمایت از زنان روستایی و آموزش استانداردسازی محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: طرح شناسایی و حمایت کودکان بازمانده از تحصیل برای زنان و دختران عشایر آغاز شده و آمادگی داریم در خراسان جنوبی نیز اجرا کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور بیان کرد: در حال حاصر اختلال ارتباط درون خانواده ایرانی به عنوان یک آسیب بزرگ است که طرح ملی گفت و گوی خانواده و بین نسلی در راستای رفع این آسیب در ۲۴ استان کلید خورده و در خراسان جنوبی نیز ایجاد خواهد شد.

ابتکار ادامه داد: اگر بخواهیم پیوند بین نسل انقلاب و نسل امروز را داشته باشیم باید به گفتگوی بین نسلی توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر حمایت از سمن‌ها و توان افزایی آن‌ها، افزود: خراسان جنوبی در سرمایه اجتماعی، توانمند است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با بیان اینکه سمن‌ها در راستای افزایش نشاط اجتماعی در جامعه بسیار موثر هستند، یادآور شد: باید فضای جامعه برای نقد و برون سپاری و اعطای سیاست گذاری به سازمان‌های مردم نهاد فراهم شود.

انتهای پیام

captcha