نبرد امروز مسلمانان، جنگ خندقی در مقابل دنیای کفر است
کد خبر: 3761052
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

نبرد امروز مسلمانان، جنگ خندقی در مقابل دنیای کفر است

گروه سیاست و اقتصاد - مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: نبرد امروز مسلمانان نیز همانند جنگ خندق در مقابل دنیای کفر است؛ دشمن متحد شده تا به پیکر اسلام ضربه بزند و وظیفه ما «فَاستَقِم كَما أُمِرتَ» است.

نبرد امروز مسلمانان، جنگ خندقی در مقابل دنیای کفر است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام حسین صادقی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان، صبح امروز در تجمع دانشگاهیان به‌مناسبت گرامیداشت 13 آبان، گفت: خداوند در آیه 112 سوره مبارکه هود خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید «فَاستَقِم كَما أُمِرتَ»، یعنی همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ این پیام در حقیقت خطاب به همه مسلمانان است.
وی افزود: در جنگ خندق، همه احزاب کفر دست به دست همدیگر دادند و در مقابل مسلمانان صف‌آرایی کردند تا اسلام را از میان بردارند؛ دشمن مدینه را محاصره کرده بود، که در نهایت به پیشنهاد سلمان فارسی، دور شهر خندقی حفر کردند و دشمن زمین‌گیر شد.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: نبرد امروز مسلمانان نیز همانند جنگ خندق در مقابل دنیای کفر است؛ دشمن متحد شده تا به پیکر اسلام ضربه بزند و وظیفه ما « فَاستَقِم كَما أُمِرتَ» است.
وی ادامه داد: دشمن امروز وحدت دنیای اسلام را نشانه گرفته است و می‌خواهد امت اسلامی را تکه تکه کند؛ باید هوشیار بود و استقامت داشت؛ باید بصیرت پیدا کرد تا در مقابل دسیسه‌های دنیای کفر مغلوب نشویم.
صادقی با اشاره به اینکه 13 آبان سه مناسبت بزرگ در خود جای داده است، افزود: وقتی بحث کاپیتولاسیون از سوی نظام وابسته شاهنشاهی مطرح شد، حضرت امام(ره) سخنرانی کوبنده‌ای داشتند که شاه مجبور شد ایشان را از قم به ترکیه تبعید کنند تا به خیال خود، صدای حق‌طلبی را خاموش سازد.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سیزده آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و سالگرد تسخیر لانه جاسوسی امریکا نیز هست؛ تقارن همه این مناسبت‌ها سبب شده است تا این روز را، روز مبارزه با استکبار جهانی بنامند.

انتهای پیام

captcha