برگزاری ۹۳ نشست کتابخوان مدرسه‌ای در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3761069
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد:

برگزاری ۹۳ نشست کتابخوان مدرسه‌ای در چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶۵ عنوان کتاب در قالب ۹۳ نشست کتابخوان مدرسه‌ای با همت کتابداران در مدارس استان اجرا شده است.

برگزاری 93 نشست کتابخوان مدرسه‌ای در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرهاد خلیل‌مقدم افزود: به اشتراک‌گذاری 465 عنوان کتاب میان دانش‌آموزان در قالب برگزاری 93 نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای، اجرای 114 نشست جمع‌خوانی کتاب در مدارس، برگزاری 55 مسابقه مکتوب کتابخوانی و اجرای 85 نشست قصه‌گویی از اقدامات انجام شده کتابخانه‌ها در مدارس استان از ابتدای امسال تاکنون بوده است.
خلیل‌مقدم تلاش برای تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان با بهره‌گیری از بازی‌های بومی و محلی را از جمله اقدامات خلاقانه این اداره کل جهت نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
وی گفت: کتابداران با بهره‌گیری از کتاب‌های تاریخ استان تلاش دارند تا با احیای بازی‌های بومی استان، نشاط و شادابی و فرهنگ کتابخوانی را در بین کودکان تقویت کنند.
خلیل‌مقدم ادامه داد: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون بسیاری از این بازی‌ها در فضای مداس و در فضای پیش‌بینی شده در کتابخانه‌های استان به کودکان و دانش‌آموزان آموزش داده شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: حضور کتابداران در صف صبحگاه مدارس و معرفی فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌ها، اجرای اردوهای دانش‌آموزی در کتابخانه‌های عمومی، آموزش مرجع شناسی، تهیه نشریه دیواری، برگزاری دوره آموزشی از قبیل داستان نویسی، خوش‌نویسی، نقاشی، کاردستی و آموزش رایانه ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در راستای انس هرچه بیشتر دانش‌آموزان با کتابخانه بوده است.
انتهای پیام

captcha