درخواست از سازمان ملل برای آزادی قطری‌های دربند عربستان
کد خبر: 3761110
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

درخواست از سازمان ملل برای آزادی قطری‌های دربند عربستان

گروه بین‌الملل ـ رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر از گزارشگر ویژه سازمان ملل خواست برای آزادی چهار شهروندی که از سوی عربستان سعودی بازداشت شده‌اند، سریعا اقدام کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ علی بن سمیح المری، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر در دیدار با فیونوئلا دی آلیان، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، آزادی چهار نفر از شهروندان این کشور را که در بازداشت عربستان سعودی به سر‌می‌برند، خواستار شد.
 
المری در این دیدار که در دوحه صورت گرفت، گفت: این افراد خودسرانه بازداشت شده‌اند و خواسته ما شناسایی محل نگهداری آنها در اسرع وقت و انجام اقدامات لازم برای آزادی‌ آن‌ها است.

وی در ادامه افزود: فعالان حقوق بشر، خبرنگاران و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد بدون ارائه هر گونه سند و مدرک حقوقی در لیست تروریست‌ها قرار گرفته‌اند. هدف آنها خدشه واردکردن بر اعتبار کشور و ممانعت از امدادرسانی قطر به نیازمندان جهان است.

گفتنی است، بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی از پنجم ژوئن 2017 با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد.

این چهار کشور همچنین با تحریم قطر یک درخواست 13 ماده‌ای از جمله بستن شبکه تلویزیونی الجزیره را برای بازگشت روابط به حالت عادی اعلام کردند. دوحه این اقدام و خواسته‌ها را نقض قوانین بین‌المللی و غیرقابل قبول خواند.
 
انتهای پیام
captcha