تأکید بر بهره‌مندی از جوانی در جلسه انجمن اسلامی مسکو
کد خبر: 3761184
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

تأکید بر بهره‌مندی از جوانی در جلسه انجمن اسلامی مسکو

گروه بین‌الملل ــ در جلسه انجمن اسلامی دانشجویان مسکو بر لزوم بهره‌گیری از فرصت جوانی، پرهیز از غفلت و استفاده از توانمندی‌ها تأکید شد.

به گزارش ایکنا از روسیه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی فروغی از اساتید حوزه علمیه قم در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين صابر اكبری جدی، رئیس مرکز اسلامی دانشجویان مسکو برگزار شد، عنوان کرد: برای دستیابی به هدف بزرگ زندگی باید لحظه‌ها را درک کرد و به عبارتی فرصت را غنیمت شمرد. این همان کیمیای سعادتی است که انسان‌های موفق، پیروز و مردان بزرگ تاریخ به آن دست پیدا کرده‌ و استفاده از گوهر گرانبهای فرصت را راز کامیابی خویش معرفی کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: همیشه باید این سخن امیرالمؤمنین (ع) را آویزه گوش خود کنیم که فرمود: «فرصت‌ها همچون ابرها در گذرند، پس فرصت‌های نیک را دریابید.» جوانی، فرصتی است که تکرار نمی‌شود. بر این اساس اقدام عاقلانه آن است که از این فرصت طلایی بی‌تفاوت نگذریم و آن را بیهوده از دست ندهیم.

حجت‌الاسلام فروغی با اشاره به اینکه غفلت از جوانی، فقط حسرت در سال‌های بعد را به دنبال دارد، ادامه داد: شاید در سال‌های بعد این فرصت وجود نداشته باشد که غفلت‌ها را جبران کنیم. نباید میان‌سالی و پیری با حسرت از دست دادن روزهای جوانی سپری شود.

وی از جوانی به عنوان روزهایی یاد کرد که انسان در اوج توانایی جسمی،‌ سلامتی و زیبایی است و سپس به راه‌های رسیدن به انسانیت اشاره کرد و گفت: قلب، جایگاه ویژه‌ای در طی مراحل سیر الی الله دارد. همچنین باید از فرصت‌ها به ویژه در دوران جوانی به بهترین نحو استفاده کرد.

به گفته این سخنران، دوره جوانی بهترین فرصت برای رسیدن به موفقیت‌های درخشان زندگی است. در وجود انسان سرمایه‌هایی وجود دارد که با بهره‌گیری صحیح از آنها می‌توان زمینه خوشبختی و سعادت خود را تا پایان عمر فراهم کرد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین علی فروغی از اساتید سطوح عالی در حوزه علمیه قم در مباحث فقهی، اخلاقی و مشاوره است و درس خارج فقه و اصول را در محضر استادانی چون آیات عظام فاضل لنكرانی، خراسانی، مكارم شیرازی و محمدتقی بهجت سپری کرده و بزرگترین استاد اخلاق و عرفان وی، استاد شیخ علی سعادت‌پرور(پهلوانی) بوده که برای مدت زمان 13 سال از محضر وی تلمذ کرده است.

همچنین وی در درس اخلاق و عرفان از محضر افرادی مانند اسماعیل دولابی و آیت‌الله سیدعبدالله جعفری نیز بهره‌های فراوان برده است.

انتهای پیام

captcha