لزوم حفظ اتحاد و انسجام ملی
کد خبر: 3761199
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

لزوم حفظ اتحاد و انسجام ملی

گروه سیاسی - سخنران راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه در یزد با اشاره به اینکه استکبار واژه‌ای قرآنی است، گفت: امروزه جمهوری اسلامی پرچمدار مبارزه با استکبار است و وظیفه ما برای ادامه این راه، اتحاد و انسجام ملی است.

استکبار واژه‌ای قرآنی/لزوم حفظ اتحاد و انسجام ملی

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدکاظم مدرسی، سخنران راهپیمایی ۱۳ آبان‌ ماه در یزد صبح امروز در مراسم راهپیمایی 13 آبان در یزد اظهار کرد: استکبار یک فرهنگ بسیار زشتی است که در جامعه بشری گاهی نمودهای روشنی دارد هر چند در طول تاریخ انبیا و ائمه اطهار ع با آن مواجه شدند و در مقابل کسانی قرار گرفتند که پیوسته با روحیه استکباری خود در مقابل حق ایستادند اما انبیای الهی به پیروی از دستورات خداوند متعال در مقابل این روحیه ایستادگی کردند و به اهداف عالیه خود دست یافتند.
وی ادامه داد: استکبار واژه ای قرآنی است و به افراد قدرتمندی اطلاق می‌ شود که قصد دخالت در امور دیگران را دارند چون منافع خود را اصل می‌ دانند و بر همین اساس حق تحمیل کردن نظراتشان بر ملت‌ها را برای خود قائل هستند.
حجت الاسلام مدرسی‌ افزود: این استکبار عامل استعمارگری در سطح دنیای کنونی است که امروزه مظهر آن آمریکای جنایتکار است چراکه خود را برتر از دیگران می‌ داند.
وی ادامه داد: امروزه استکبارستیزی برای مردم ما فرهنگ جا افتاده است و چهل سال است که مردم به‌ تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری، فرهنگ استکبارستیزی را به‌ عنوان راهبردی روشن در نظر گرفته‌اند.
سخنران راهپیمایی 13 آبان در یزد گفت: کشور ما در پرتو این استکبارستیزی توانسته به اهداف بلندی دست پیدا کند و امروزه منافع استکبارستیزی در کشور ما  بی‌ حد و حصر است.
وی دستیابی به استقلال و اقتدار علمی، اعتماد به نفس، اتجاد و انسجام ملی را از جمله دستاوردهای استکبارستیزی برشمرد و گفت: امروزه جمهوری اسلامی پرچم‌دار و علمدار مبارزه با استکبار است و نخستین وظیفه ما برای ادامه این راه و عبور از چهل‌سالگی انقلاب، اتحاد و انسجام ملی است.
مدرسی پیروی از ولایت‌ فقیه را به عنوان مسئولیت اساسی برای دولتمردان و آحاد مردم دانست و تصریح کرد: اگر در این مسیر با عبادت و عبودیت و با بندگی در مسیر خدا حرکت کنیم و دست رد به سینه طاغوتیان بزنیم، بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

captcha