راه‌اندازی ۸ مرکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه اقلید
کد خبر: 3761232
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

راه‌اندازی ۸ مرکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه اقلید

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اقلید گفت: هشت مرکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه این شهرستان در پنج‌ماهه نخست سال 97 راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، کاظم شهریاری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید امروز، 13 آبان گفت: هدایت برنامه‌های فرهنگی این شهرستان به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه به‌منظور تبدیل آن‌ها به قطب‌های فرهنگی از برنامه‌های موفق این اداره در سال‌های گذشته و تاکنون به شمار می‌رود.
وی با بیان اینكه هشت مرکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه این شهرستان در پنج‌ماهه نخست سال 97 راه‌اندازی شده است، افزود: لزوم ایجاد مراکز فرهنگی و قرآنی در این اماکن را درک کرده‌ایم و فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام‌شده است.
شهریاری بیان كرد: تأسیس یکی از این مراکز در امامزاده زینب خاتون (ع) اقلید که یکشنبه‌های هر هفته میزبان حدود 300 نفر از خواهران برای اجرای برنامه‌های فرهنگی است، ازجمله فعالیت‌های فرهنگی این اداره به‌حساب می‌آید.
شهریاری بابیان اینكه 19 امامزاده و بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد گفت: راه‌اندازی کانون فرهنگی قرآنی امامزاده عبدالرحمن(ع) به‌عنوان یکی از امامزاده‌های شاخص شهرستان که در طول سال شاهد تجمع هیئت‌های مذهبی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بسیاری است، نیز از ضروریاتی بود که به انجام رسید.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اقلید اظهار داشت: ایجاد کانون فرهنگی قرآنی در امامزاده شمس‌الدین محمد (ع) دژکرد که کلیه مراسم مذهبی و فرهنگی در این محل انجام می‌شود و تأسیس چنین مرکزی در امامزاده جعفر (ع) روستای جعفرآباد که امامزاده شاخص روستاهای بخش حسن‌آباد به شمار می‌آید، ازجمله دیگر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان است.
شهریاری ادامه داد: آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) روستای امامزاده اسماعیل نیز که تنها مکان مذهبی این روستا است و در 110 کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد، در سال 97 دارای کانون فرهنگی شد.
وی افزود: تأسیس کانون‌های فرهنگی قرآنی در امامزاده سید محمد (ص) کافتر به‌عنوان امام‌زاده شاخص شمال فارس که در بیشتر اوقات و به‌ویژه تابستان زائران بسیاری دارد و امامزاده ابراهیم (ع) روستای خنجشت در 50 کیلومتری اقلید که تمامی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این محل انجام می‌شود، از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده است.
شهریاری گفت: امامزاده زبیده خاتون (ع) در دو کیلومتری شهر اقلید نیز که برنامه‌های شاخص اوقاف در آن برگزار می‌شود نیز در سال 97 صاحب کانون فرهنگی قرآنی شد.
انتهای پیام

captcha