استفاده از سازمان‌های مردم نهاد برای جلوگیری از التهاب بازار
کد خبر: 3761260
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

استفاده از سازمان‌های مردم نهاد برای جلوگیری از التهاب بازار

گروه اقتصادی ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان با تاکید بر لزوم استفاده از سازمان‌های مردم نهاد برای جلوگیری از التهاب بازار، تصریح کرد: با تکیه بر فرهنگ مردم می‌توان به سیاست‌های موفق در زمینه بازار دست یافت.

ا

به گزارش ایکنا از لرستان، گودرز امیری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان امروز، 13 آبان در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی لرستان، اظهار کرد: دستگاه‌های عضو کارگروه گزارش تحلیلی از علل افزایش قیمت‌ها و راهکارهای مقابله با تورم را به صورت پیشنهاد ارائه دهند.
وی با تاکید بر این‌که آمار و ارقام باید با واقعیت منطبق باشند و بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد عامل مسکن با شاخص وزنی بالاتر از میانگین کشوری منجر به افزایش شاخص کل شده است، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت اتحادیه‌ها برای کنترل و جلوگیری از رشد کاذب قیمت‌ها در خدمات مسکن لازم است.
امیری ادامه داد: سازمان‌های صمت و راه و شهرسازی برای هماهنگی بیشتر در مهار قیمت‌ها در بخش مسکن ملزم به هم‌اندیشی با بخش خصوصی هستند.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از سازمان‌های مردم نهاد برای جلوگیری از التهاب بازار، تصریح کرد: با تکیه بر فرهنگ مردم می‌توان به سیاست‌های موفق در زمینه بازار دست یافت.
وی در ادامه به پیامد‌های تحریم بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها نشان داد که دیگر تهدید محض نیستند بلکه گاهی می‌توان تبدیل به فرصت شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با تأکید بر لزوم تولید کالاهای اساسی در استان، تصریح کرد: بخشی از مشکلات پیش آمده به‌دلیل تولید نشدن کالاهای اساسی در استان و مشکل حمل و نقل آن‌ها بوده است.
وی با بیان این‌که از ایجاد فضایی که باعث افزایش قیمت‌ها و تورم می‌شود باید جلوگیری کرد، در خصوص سرمایه‌گذاری و جذب منابع بانک‌ها در استان، خاطرنشان کرد: افزایش سپرده‌گذاری در بانک‌ها بحث دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه بانک‌های خصوصی با بالا بردن نرخ سپرده‌گذاری و ایجاد انگیزه‌های دیگر برای سپرده‌گذاران منابع استان را جذب می‌کنند در حالی‌است که منابع جذب شده در استان سرمایه‌گذاری نمی‌شوند.
امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرآیند توسعه خوشه گلیم استان طرح مطالعاتی آن‌را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تولید مواد اولیه مرغوب موجب تولید محصول نهایی با کیفیت خواهد شد؛ لرستان بر اساس داشته‌های دامی خود می‌تواند واحد تولیدی مواد اولیه مورد نیار تولید جاجیم ، گلیم و ماشته را داشته باشد که این کار نیاز به سرمایه‌گذاری و برنامه اجرایی دارد.
وی با بیان این‌که برای رسیدن به یک نقطه مطلوب ضرورت دارد مطالعات انجام شده را به عملیات اجرایی تبدیل کرد، افزود: تمام شبکه‌های مربوط به تولید لازم است از خدمات دولت برای ارتقای توان تولیدی بهره‌مند شوند و دستگاه‌های ذی‌ربط این وظیفه را به‌نحو شایسته انجام دهند.

انتهای پیام

captcha