پایان آزمون انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان/ تغییر شیوه معرفی نفرات برتر + برگزیدگان
کد خبر: 3761321
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

پایان آزمون انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان/ تغییر شیوه معرفی نفرات برتر + برگزیدگان

گروه مسابقات ــ آزمون انتخابی معرفی نمایندگان ایران در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام عصر امروز پایان یافت و نفرات برتر این آزمون معرفی شدند.

پایان آزمون انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان / تغییر شیوه معرفی نفرات برتر + برگزیدگان

به گزارش خبرنگار ایکنا، آزمون انتخابی معرفی نمایندگان ایران در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام صبح امروز ۱۳ آبان‌ماه آغاز شد و تا عصر امروز به پایان رسید.
بر همین اساس، در این رقابت یک‌روزه که با حضور تیم داوری پنج نفره متشکل از داوران کشوری و بین‌المللی کشورمان برگزار شد، نزدیک به 30 شرکت‌کننده در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم به رقابت پرداختند.
این رقابت‌ها در نوبت صبح با رقابت حافظان کل قرآن کریم آغاز شد و تا نوبت بعدازظهر نیز ادامه یافت. در این بخش از هر نفر سه سؤال 12 سطری پرسیده شد.
رقابت‌های رشته قرائت تحقیق نیز از بعدازظهر آغاز شد و لحظاتی قبل نیز پایان یافت. در این بخش نیز سه قرعه از سوره مبارکه «زمر» برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده بود که هر کدام به صورت انتخابی یک قرعه را تلاوت کردند.
ذبیح‌‌الله روحی، مسئول فنی این مسابقات، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد نفرات برتر این آزمون و معرفی نمایندگان کشورمان در این مسابقات گفت: در سال‌های گذشته پس از پایان آزمون، نمایندگان کشورمان بلافاصله معرفی می‌شدند، اما امسال این شیوه تغییر کرده است.
روحی افزود: بر همین اساس، امسال در هر کدام از رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم سه نفر به عنوان نفرات برتر معرفی شدند که این افراد باید در دوره‌های آمادگی، که در آینده تدارک دیده خواهد شد، حضور یابند.
مسئول فنی آزمون انتخابی معرفی نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان تصریح کرد: در هر کدام از رشته‌ها نفرات برتر چند دوره آموزشی، که طی ماه‌های آینده برگزار می‌شود، حضور می‌یابند و پس از پایان آن اردوها، براساس نظر اساتید دوره، نمایندگان کشورمان به چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلامی معرفی می‌شوند.
در پایان این آزمون نیز بیانیه هیئت داوران صادر شد و پس از آن نفرات برتر معرفی شدند.
براساس گزارش خبرنگار ایکنا، در رشته قرائت تحقیق احمد دباغ از استان قم، عبدالغفور جوهرچی از استان خراسان رضوی و عبدالله محمدنژاد از سیستان و بلوچستان و در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز سعید علی‌اکبری از استان قزوین، امیدرضا رحیمی از استان گیلان و سعید حسن‌شاهی از استان فارس برای حضور در اردوهای آمادگی معرفی شده‌اند. نمایندگان کشورمان پس از اردوهای آمادگی از بین این افراد معرفی می‌شوند.
عبدالغفور جوهرچی در حالی در این آزمون انتخابی در رشته قرائت تحقیق حضور یافته است که دارنده رتبه دوم رشته حفظ کل قرآن کریم در بیست و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال 1386 و همچنین دارنده رتبه اول رشته حفظ کل قرآن کریم در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان جهان اسلام است.
احمد دباغ نیز در پنج دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از دو کشور ایران و عراق در رشته حفظ کل قرآن کریم و حفظ 20 جزء قرآن کریم حائز رتبه شده است. براساس قانون مسابقات قرآن ایران، وی سال گذشته اجازه حضور در رشته حفظ کل قرآن کریم این مسابقات را نداشت، اما امسال در رشته قرائت تحقیق این مجوز را دریافت کرده است.

انتهای پیام

captcha