ثبت 288 وقف جدید در کردستان/ کسب دو رتبه برتر کشوری در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3761342
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹

ثبت 288 وقف جدید در کردستان/ کسب دو رتبه برتر کشوری در مسابقات سراسری قرآن

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به زغبت مردم به ثبت وقف‌های جدید گفت: 288 وقف جدید طی دو سال اخیر در استان کردستان به ثبت رسیده است.

ثبت 288 وقف جدید در کردستان/کسب دو رتبه برتر کشوری در مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 13 آبان ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: وقف زیباترین هدیه و ماندگارترین احسان است و در حال حاضر می‌تواند شاه کلید حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد.
وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲ هزار و ۱۲۳ موقوفه در استان کردستان وجود دارد، افزود: ۱۴ هزار و ۷۱۴ مورد رقبه متصرفی و 2 هزار و 941 رقبه غیرمتصرفی هم در کردستان وجود دارد.
سنددار کردن دو هزار و 170 رقبه در کردستان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به سنددار کردن دو هزار و 170 رقبه، بقعه متبرکه و امامزاده در استان، عنوان کرد: در سه سال اخیر طرح جامع موقوفات در جهت توسعه و ساماندهی بقاع و اماکن متبرکه استان برای 17 بقعه در استان تهیه شده است.
وی با اشاره به بازسازی و مقاوم سازی بنای بقعه متبرکه امامزاده شاهزاده یحیی (ع)، حبیبه خاتون (س) و بقعه امامزاده فاضل(ع) در شهرستان بیجار، تصریح کرد: سه طرح سرمایه گذاری هم جهت احیاء، عمران و آبادانی موقوفات در استان به تصویب رسیده است.
حجت‌الاسلام نوروزی به برگزاری 140 ویژه برنامه در بقاع و اماکن متبرکه استان اشاره و ذکر کرد: 200 نشست تخصصی وقف با حضور روحانیون و ائمه جمعه و بازاریان و اصحاب رسانه و ... در استان برگزار شده است.
288 وقف جدید در کردستان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه به تعداد وقف‌های جدید استان به تفکیک شهرستان‌ها اشاره و اعلام کرد: شهرستان بانه 28، بیجار 34، سنندج و کامیاران 111، سقز 31، قروه 15 و مریوان 69 مورد وقف جدید داشته‌اند.
وی به آمار وقف‌های منفعتی استان هم اشاره و بیان کرد: در شهرستان بانه 16، بیجار 28، سنندج و کامیاران 16، سقز 6، قروه 13 و مریوان 28 مورد وقف منفعتی بوده است.
حجت‌الاسلام نوروزی ذکر کرد: 9 موقوفه جدید هم در شهرستان‌های کامیاران، سنندج، قروه، سقز و دیواندره در استان کشف شده است.
وی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس تولیت تمامی اماکن زیارتی و قدمگاه‌ها با اداره اوقاف است، عنوان کرد: سند شش دانگ قدمگاه خضر زنده در شهر سنندج را داریم و متولی اصلی آن هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با شرکت شش هزار و 500 نفر، خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری اوقاف کشور، دو رتبه برتر کشوری در رشته حفظ کل بانوان و ترتیل آقایان را کسب کردیم.
وی با اشاره به وقف مصحف شریف به عنوان یکی از وقف‌های جدید در سطح کشور بیان کرد: در راستای توسعه و ترویج وقف قرآنی اداره اوقاف استان به چاپ و توزیع پنج هزار مصحف شریف قرآن در استان اقدام کرده است.
انتهای پیام

captcha