اختصاص ۳ بسته ۱۰۰ میلیون تومانی به فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان
کد خبر: 3761354
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

اختصاص ۳ بسته ۱۰۰ میلیون تومانی به فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان

دومین نشست هم اندیشی با جوانان بهشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تقدیر از نام آوران بهشتی برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: دکتر آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست با تقدیر از فعالیت های غرورآفرین قرآنی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی، عنوان کرد: علاوه بر ارتقای حمایت دانشگاه از فعالیتهای فرهنگی دانشجویان، با درنظرگرفتن ۳ بسته حمایتی ۱۰۰ میلیون تومانی از افتخارآفرینی دانشجویان فعال عرصه های قرآنی، فرهنگی و ورزشی تقدیر خواهد شد.

وی سیزدهم آبان را سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران بیان کرد و گفت: تبعید امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ هر ۳ رویدادهای مهم تاریخی بودند که در راستای مبارزه با استکبار شکل گرفتند به همین دلیل این روز «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این روزها بیش از گذشته مفهوم این مساله محسوس است، اظهار کرد: امروز که این مثلث شوم امریکا، اسرائیل و عربستان فشارهای ناجوانمردانه خود برمرز و بوم ما را افزایش داده اند، بیش از پیش باید نسبت به نقشه های جهانی آگاه بوده و هوشیارانه با این توطئه ها مبارزه کنیم.

آقاجانی با اشاره به اهمیت فعالیتهای ورزشی و فرهنگی دانشگاهها، عنوان کرد: نباید به مباحث ورزشی و فرهنگی تنها با دید تفریحی و تفننی نگاه شود، همچنین عنوان فوق برنامه نیز عنوان صحیحی برای این فعالیتها نیست. بلکه ارتقای فعالیتهای ورزشی و فرهنگی باید از حاشیه به متن کشیده شده و علاوه بر بعد دانش اندوزی به بعد کسب مهارت نیز در دانشگاه پرداخته شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیتهای فرهنگی دانشگاه و با تاکید بر رشد سایر ابعاد شخصیتی دانشجویان در کنار بعد علم و دانش افزایی، خاطرنشان کرد: توجه به رشد شخصیتی و تقویت ذهن و جسم دانشجو باید در برنامه ریزی این توسعه مدنظر قرار بگیرد.

دکتر آقاجانی در خاتمه با تاکید بر توجه معاونت فرهنگی دانشگاه بر جذب حداکثری مشارکت دانشجویان، اظهار کرد: باید فعالیت های ورزشی را به صورت همگانی و فعالیتهای فرهنگی و قرآنی را به عنوان جزئی از زندگی دانشجویان جا بیاندازیم.

افزایش ۱۸ درصدی مشارکت دانشجویان در برنامه های فرهنگی

در ادامه برنامه دکتر کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به گزارش یکساله فعالیت های این معاونت، عنوان کرد: طی یک سال گذشته مشارکت دانشجویان در فعالیتهای فرهنگی از ۶ درصد به ۲۴ درصد رشد یافته است.

وی با اشاره به راه اندازی ۳۶ انجمن علمی دانشجویی طی یکسال گذشته، گفت: ایجاد ۲ تشکل دانشجویی جدید، ۵ کانون فرهنگی دانشجویی و ۲۰ نشریه دانشجویی برخی دیگر از فعالیتها بوده است.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با اشاره به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری بر هدفمند کردن فعالیتهای فرهنگی، نوآورانه و خلاقانه دانشجویان و جوانان، عنوان کرد: این مساله باید سرلوحه کار و ماموریت جدید دانشجویان و دانشگاهیان قرار بگیرد.

کدخدازاده همچنین با اشاره به افتخارات قرآنی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان دانشگاه در جشنواره های قرآن و عترت، سیمرغ و سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان، اظهار کرد: رشد ۱۴۰ درصدی دانشجویان دانشگاه در جشنواره قرآن و عترت، کسب مقام های برتر کشوری در جشنواره فرهنگی سیمرغ، کسب مقام های برتر و قهرمانی در رشته های مختلف ورزشی المپیاد ورزشی دانشجویان و تشکیل بزرگترین گروه موسیقی کرال برخی از این افتخارات بوده است.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین با ارایه پیشنهاداتی به هیات رییسه دانشگاه، عنوان کرد: راه اندازی اولین مرکز قرآن و عترت دانشگاههای علوم پزشکی در این دانشگاه، راه اندازی مرکز "فرهنگ، هنر و سلامت"، طراحی و اجرای جایزه فرهنگی "افشین یدالهی" و جشنواره انجمن های علمی با عنوان "امید و حرکت" برخی از این پیشنهادات است.

وی با اشاره به پتانسیل بالای اکثر انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه، گفت: به عنوان نمونه یکی از انجمن های علمی دانشگاه که تنها یک سال از تاسیس آن می گذرد به مرحله بهره وری رسیده و ماهانه حدود ۱۰۰ میلیون تومان درآمزایی دارد.

کدخدازاده در ادامه با اشاره به فعالیتهای گسترده مرکز مشاوره دانشگاه، عنوان کرد: علاوه بر ارتقای ارایه مشاوره در کلیه دانشکده ها و خوابگاههای دانشگاه، یک نشریه تخصصی در حوزه روانشناسی توسط دانشجویان همتایار منتشر شده و یک مرکز تخصصی در رابطه با ارایه خدمات روانشناختی و مشاوره به دانشجویان و پرسنل دانشگاه راه اندازی شده است.

وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی جامعه، عنوان کرد: البته کشور ما به این شرایط عادت دارد و در همین شرایط است که نبوغ و شکوفایی شکل می گیرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه با تاکید بر اهمیت جلب مشارکت دانشجویان و اساتید در برنامه های فرهنگی، اظهار کرد: در کنار هم قرار دادن دانش و تجربه اساتید با شور و حال دانشجویان اتفاقات درخشانی را رقم خواهد زد.

همچنین در این نشست آرش سلطانی دانشجوی سال چهارم رشته پزشکی دانشگاه و مسئول روابط عمومی شورای هماهنگی انجمن های علمی با ارایه برخی آمار از فعالیت انجمن های علمی دانشگاه، عدم اختصاص فضای اختصاصی و مناسب به انجمن های علمی، عدم برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی انجمن ها با حضور مسئولان و تسهیل برقراری ارتباط با صنعت را برخی از دغدغه های انجمن های علمی دانشجویی عنوان کرد.

همچنین دکتر معین اخگری دانشجوی آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدال آور طلای تیم تنیس روی میز دانشگاه در ۸ دوره المپیاد ورزشی دانشجویان، ضمن تقدیر از حمایت معاونت فرهنگی و مدیر تربیت بدنی دانشگاه از فعالیتهای ورزشی دانشگاه، تهیه امکانات ورزشی مورد نیاز دانشجویان، همکاری اساتید با غیبت دانشجویان فعال در تیم های ورزشی و ارتقای دید ورزشی اساتید و مسئولان دانشگاه را برخی از دغدغه ها بیان کرد.

شایان ذکر است که در پایان این نشست با حضور مسئولان دانشگاه از دانشجویان دارای رتبه برتر در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت، نهمین جشنواره سیمرغ و سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان با اهدای لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha