فعالیت 20 مهد قرآنی در مازندران
کد خبر: 3761438
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

فعالیت 20 مهد قرآنی در مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل بهزیستی مازندران از فعالیت 20 مهد قرآنی در استان مازندران خبر داد.

 فعالیت 20 مهد قرآنی در مازندران

سعید آرام، رئیس سازمان بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی سازمان بهزیستی در مازندران گفت: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی جامعه هدف گسترده‌ای را از گروه معلولین تا زنان سرپرست خانوار، فرزندان بی سرپرست و افراد در معرض آسیب و آسیب دیده دربر دارد،  گفت: موضوع فرهنگی یکی از اولوبت‌های اصلی سازمان است و قطعا در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی سازمان، فعالیت‌های قرآنی یکی ازموضوعات مهم این سازمان است.

وی افزود: معتقدیم آموزش قرآن و مبانی دینی و سبک رندگی اسلامی به جامعه بهزیستی  یکی از مهمترین و اصلی‌ترین راه‌های برون‌رفت از آسیب‌های اجتماعی این خانواده بزرگ در استان است.

اجرای طرح«طاها» در مراکز شبانه روزی که از فرزندان بی سرپرست    
آرام ادامه داد: یکی از کارهایی را که برای اولین بار در استان مازندران انجام پدیرفته و نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته و قرار است که این برنامه را در سراسر کشور اجرایی شود،  بهره‌گیری از طلاب و مبلغین دینی در مراکز شبانه روزی به نام طرح«طاها» به عنوان طلبه همراه است که با هماهنگی حوزه علمیه استان روحانیون و طلابی آموزش داده و شرایطی را ایجاد شده است که کلیه مراکز شبانه روزی که از فرزندان بی سرپرست ما نگهداری می کنند در ایام هفته و ساعات خاصی طلبه‌های آموزش دیده در مراکز حضور پیدا کنند و به آموزش‌های قرآنی بپردازند و در پاسخ به سوالات شرعی و موضوعاتی دینی  و نیز موضوعات مربوط به مهارت های زندگی اهتمام ورزند.
مدیرکل سازمان بهزیستی مازندران در ادامه با اشاره فعالیت‌های دینی و قرآنی در مهدهای کودک استان، گفت: مهمترین دوران شکل‌گیری شخصیت کودکان در دوران پیش از دبستانی است، به همین علت در فصول آموزشی مختلفی برای فرزندان‌مان در مهدهای کودک بحث آموزش‌های دینی و آموزش قرآن را به صورت خاص مورد توجه قرار دادیم.
 وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های ما درباره صدور مجوزها برای مهدها است، افزود: این مهدها  به صورت اختصاصی با موضوعات قرآنی به آموزش  بچه‌ها می‌پردازد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 20 مهد قرآنی در سرا سر استان مشغول به فعالیت هستند که  کودکان  ما را به صورت علمی با مسایل قرآنی آشنا می‌کنند.
آرام  عنوان کرد: در حوزه معلولین هم همه ساله برنامه‌های مختلف قرآنی را در دو بخش آموزش و مسابقات  برگزار می‌کنیم، که به شکر خدا دو سال پی در پی هست که سازمان بهزیستی کشور میزبان مسابقات قرآنی معلولین جهان اسلام در کشور است.
مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی مازندران ترویج نماز و امربه معروف و نهی از منکر است به طوری که این دستگاه در   سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در حوزه ترویج  نماز بین دستگاه‌های استان و هم به عنوان دستگاه برتر بین تمام سازمان‌های بهزیستی در کشور شناخته شده است.

انتهای پیام

captcha