بهره‌مندی ۵۰۰ هزار نفری مردم سیستان‌وبلوچستان از طرح نذر آب
کد خبر: 3761468
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

بهره‌مندی ۵۰۰ هزار نفری مردم سیستان‌وبلوچستان از طرح نذر آب

گروه اجتماعی - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: با اجرای طرح «نذر آب» جهت کاهش آلام مردم درگیر خشکسالی، در مجموع ۴۹۴ هزار و ۸۸ نفر از مردم استان، از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان ‌و بلوچستان، گفت: با اجرای طرح «نذر آب» جهت کاهش آلام مردم درگیر خشکسالی، در مجموع 494 هزار و 88 نفر از مردم استان، از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: طرح «نذر آب» از تابستان امسال، در سه محور معیشت، سلامت و تامین آب آشامیدنی در سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد.
وی اظهار کرد: یک بخش از خدمات این طرح مربوط به تأمین تانکرهای آب برای نگه‌داری آب‌های روستایی بود که بالغ بر ۱۲۷۰ تانکر با گنجایش‌های ۲۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۱۰ هزار لیتری به تناسب جمعیت هر بخش در روستاهای مختلف نصب شد. همچنین توزیع آب‌های معدنی اهدایی مردم نیز صورت گرفت.
راشکی افزود: نزدیک به ۵۰ هزار خانواده هم شناسایی شدند که نیازمند حمایت‌های معیشتی بودند و برای آن‌ها نیز سبدهای غذایی به ارزش ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان تهیه شد.
وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح، کاروان‌های سلامت متشکل از پزشکان عمومی و متخصص داوطلب نیز به نقاط مختلف استان اعزام شدند، بیان کرد: بهره‌مندی 44 هزار نفر از خدمات سلامت و بهره‌مندی 502 روستا از طرح نذر آب از جمله خدمات این جمعیت در استان بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و مسابقات فرهنگی و ورزشی توسط اعضای تیم حمایت روانی (سحر) سازمان جوانان برای کودکان نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در قالب این طرح ملی اجرا شد.

انتهای پیام

captcha