جدیدترین تولیدات محتوایی و نرم‌افزاری در نمایشگاه تخصصی مسجد
کد خبر: 3761498
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
صداقت خبر داد:

جدیدترین تولیدات محتوایی و نرم‌افزاری در نمایشگاه تخصصی مسجد

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد از ارائه جدیدترین تولیدات محتوایی و نرم‌افزاری در نمایشگاه تخصصی مسجد خبر داد.

جدیدترین تولیدات محتوایی و نرم‌افزاری در نمایشگاه تخصصی مسجدبه گزارش ایکنا؛ نشست خبری حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره نمایشگاه تخصصی مسجد، امروز، 14 آبان‌ماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام صداقت در ابتدای این نشست اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم در سال جاری باید این باشد که ارگان‌های فرهنگی، بلوغ فرهنگی و عملیاتی انقلاب اسلامی را در 40 سالگی آن نشان دهند. تصوری در دنیا وجود دارد که انقلاب‌ها در 40 سالگی رو به افول می‌گذارند اما ما مفتخریم که در چهلمین سال انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و صلابت به سر می‌بریم و رهبری معظم این انقلاب به فکر ترسیم نقشه رشد کشور تا 50 سال آینده هستند. با چنین رویکردی ما هم به عنوان خدمتگزاران مساجد موظفیم جایگاه مسجد را در چهل سالی که پشت سر گذاشته‌ایم و پنجاه سالی که پیش رو داریم، بازشناسیم.

وی با اشاره به جملاتی از امام راحل(ره) درباره اهمیت مسجد در انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب 25 هزار مسجد داشتیم و امروز این رقم به 82 هزار رسیده است. از نظر محتوایی نیز پس از انقلاب اسلامی به خصوص در پنج شش سال اخیر، تلاش شده است کارکردهای اصیل و اجتماعی مسجد، احیا شود. البته متأسفانه یک خلأ قانونی درباره مساجد وجود دارد به گونه‌ای که برای اداره مساجد، یک خط هم در قانون ما وجود ندارد!،تنها استناد ما حکم مقام معظم رهبری به مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی برای اداره مساجد استان تهران است. اما در مجموع دستاوردهای انقلاب در زمینه مسجد، بسیار بالا است و در مدت اخیر هم تولیدات محتوایی برای دانش‌افزایی ائمه جماعات و مدیران مساجد انجام شده است.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: با توجه به این دستاوردها به این نتیجه رسیدیم که در 40 سالگی انقلاب برگزاری یک نمایشگاه تخصصی لازم است، به این منظور بیش از 80 سند مکتوب مثل مسجد مسجد و نوجوان، مسجد و بانوان، مسجد تراز اسلامی و ... و همچنین اسناد راهبردی، کاربردی و ترویجی در مورد مسجد، تدوین شده است که به شکل آزمایشی در دوره تخصصی مدیران مساجد در دماوند به ائمه جماعات ارائه شد و مورد اقبال قرار گرفت.

حجت‌الاسلام صداقت در این نشست اظهار کرد: این نمایشگاه از 20 تا 30 آبان‌ماه در حسینیه الزهرا(س) واقع در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود که ارائه عمومی برای مردم ندارد و از گروه‌های مختلف رسانه‌ای، هنری، طلاب، دانشگاهی و ... برای بازدید از آن دعوت می‌شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: جدیدترین تولیدات محتوایی و نرم‌افزاری مرتبط با مسجد در پنج بخش: مبادی، آشنایی با مرکز رسیدگی به امور مساجد، آشنایی با فعالیت‌های امور مساجد، آشنایی با پشتیبان‌ها و اپلیکیشن‌های مسجدی و آشنایی با سند طراز اسلامی به مخاطبان ارائه می‌شود.

این خبر تکمیل می‌شود.

انتهای پیام

captcha