خوشاب؛ محروم از داشتن مؤسسه قرآنی
کد خبر: 3761524
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

خوشاب؛ محروم از داشتن مؤسسه قرآنی

گروه شهرستان‌ها - مسئول نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوشاب گفت: این شهرستان با جمعیت ۳۸ هزار نفری هیچ‌گونه مؤسسه قرآنی که دارای مجوز باشد ندارد.

خوشاب، محروم از داشتن موسسه قرآنی

رضا برآبادی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه شهرستان خوشاب فاقد هر گونه موسسه قرآنی دارای مجوز است، گفت: برخی از قرآنیان این شهرستان برای طی کردن مراحل رشد و ارتقا و بهره‌گیری از تجربیات اساتید مجرب به شهرستان‌های مجاور سفر می‌کنند.
وی با بیان اینکه چند سال قبل  فردی برای تأسیس موسسه قرآنی درخواستی در این زمینه داشتند اما پیگیری نکردند، عنوان کرد: به دلیل نبود مراکز قرآنی دارای مجوز از این شهرستان هیچ فردی از بیمه قرآنی استفاده نمی کند.
برآبادی با اشاره به اینکه شهرستان 38 هزار نفری خوشاب به مرکزیت سلطان‌آباد داری ظرفیت بالایی در زمینه‌های قرآنی است، تصریح کرد: در مسابقات قرآن سال گذشته برخی افراد با نام مؤسسات قرآنی شهرستان‌های مجاور در این مسابقات شرکت کردند.
وی با بیان اینکه 19 کانون فرهنگی- هنری در خوشاب به ثبت رسیده است، اضافه کرد: هشت کانون فرهنگی در حال حاضر فعال هستند که بیشتر فعالیت آن‌ها در ایام تابستان و ایام خاصی از سال است و کانون فرهنگی هنری روستای شم آباد در سال گذشته به عنوان یکی از فعال‌ترین کانون‌های فرهنگی کشور در چهلمین سال تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مورد تقدیر قرار گرفت.

تأسیس دو کانون فرهنگی جدید
مسئول نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوشاب با تقدیر و تشکر از امام جمعه و فرماندار خوشاب برای پیگیری مسائل فرهنگی این شهرستان عنوان کرد: دو کانون جدید مصلی امام خامنه‌ای واقع در سلطان‌آباد و کانون شهدای روستای برقبان در سال 97 مجوز تاسیس گرفتند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت کانون‌های فرهنگی از طریق سامانه وزارت ارشاد رصد می‌شود، گفت: تاکنون 10 کانون ثبت نام قطعی در سامانه کانون‌ها انجام داده‌اند و برخی از آن‌ها توانسته‌اند از امکانات مربوطه بهره ببرند.
وی تصریح کرد: در سال 97 دو نفر از شهرستان خوشاب به عنوان شاعر و خوشنویس به عنوان هنرمندان انقلابی به استان معرفی شدند.
لازم به ذکر است به دلیل نبود مرکز قرآنی دارای مجوز در شهرستان خوشاب حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در بازدیدی که از این شهرستان در مهرماه سال جاری داشتند قول مساعدت دادند، مشکل صدور مجوز خانه‌های قرآنی در مدت یک ماه حل شود و به صورت ویژه به مشکلات فرهنگی و قرآنی شهرستان خوشاب به دلیل نبود هیچ گونه موسسه و خانه قرآنی دارای مجوز در این شهرستان رسیدگی کنند.

انتهای پیام

captcha