ثبت‌ نام ۲ هزار خادمیار رضوی در گیلان
کد خبر: 3761540
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

ثبت‌ نام ۲ هزار خادمیار رضوی در گیلان

گروه اجتماعی - مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان با بیان اینکه حدود ۲ هزار نفر از گیلان در طرح «خادمیار رضوی» ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: محدوده فعالیت خادمیار رضوی می‌تواند در هر شهر و روستایی باشد و هر زمان هم به مشهد مقدس مشرف شد، می‌تواند با ارائه کد شناسایی، در صحن و سرای حضرت رضا(ع) به‌عنوان خادمیار به زائران خدمت کند.

ثبت‌نام ۲ هزار خادمیار رضوی در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان امروز در نشست با خبرنگاران، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، اظهار کرد: نمایندگی آستان قدس رضوی با هدف کمک به نیازمندان و محرومان با بهره‌مندی از برکات فرهنگی، معنوی، نذورات و تبرکات حرم رضوی در شهرستان‌ها تاسیس شد.

وی، با بیان اینکه حدود 2 هزار نفر از گیلان در طرح «خادمیار رضوی» در سامانه آستان قدس رضوی ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: مراحل گزینش 600 نفر آنها طی شده که در می‌توانند در نقاط مختلف استان بنابر علاقمندی و توانمندی خود، به حرم رضوی خدمت کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی گفت: سیاست آستان قدس با اجرای طرح «خادمیار رضوی» این است که علاثمندان و ارادتمندان به امام رضا(ع) که علاقمند به خدمت در حرم رضوی هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه آستان قدس به نشانی www.aqr.ir در این طرح ثبت نام کنند و برای خدمت از 120 مورد اعلام شده، در بخش مورد نظر خود اعلام آمادگی نمایند.

وی با بیان اینکه هر خادمیار رضوی باید در طول هفته حداقل 6 ساعت به محرومان و مستمندان خدمت کند، تصریح کرد: محدوده فعالیت خادمیار رضوی می‌تواند در هر شهر و روستایی باشد و هر زمان هم به مشهد مقدس مشرف شد، می‌تواند با ارائه کد شناسایی، در صحن و سرای حضرت رضا(ع) به عنوان خادمیار به زائران خدمت کند.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان گفت: با تدبیر مقام معظم رهبری حریم رضوی کل ایران را شمولیت یافته و این آثار فرهنگی، معنوی و اجتماعی بسیاری دارد، در حال حاضر پزشکانی داریم که به عنوان خادمیار رضوی در هفته چند روز به نیت امام رضا(ع)، ویزیت رایگان انجام می‌دهند. البته محدوده فعالیت برای شغل‌ها، مهارت‌ها و فنون متعددی تعریف شده که افراد بنابر علاقمندی و تخصصی که دارند، می‌توانند در هنگام ثبت‌نام انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به خدمات حوزه امداد و نجات آستان قدس رضوی، اضافه کرد: به همت معاونت امداد و نجات آستان قدس رضوی و با مشارکت خیرین استان گیلان طی دو سال اخیر، 4 هزار بسته حمایتی سبد کالا به ارزش 100 الی 150 هزار تومان، طی مناسبت‌های مختلف بین نیازمندان و محرومان توزیع گردید.

وی، اهدای 500 بسته لوازم التحریر به دانش‌آموزان نیازمند در استان گیلان را از دیگر برکات آستان قدس رضوی عنوان کرد و افزود: اهدای 100 عدد کارت هدیه به مبلغ 2 میلیون ریال به سادات ایتام، ویزیت رایگان بالغ بر 20 هزار نفر به همراه توزیع دارو توسط پزشکان خادمیار در مناطق محروم، اعطای 600 عدد وام سه میلیون تومانی کمک هزینه جهیزیه، توزیع بالغ بر 90 عدد کارت هدیه 500 هزار تومانی بین مزدوجین جوان و نیازمند، ذبح و توزیع 250 راس گوسفند بین نیازمندان شهرهای مختلف، مشارکت در ساخت 10 مسکن محرومان که توسط 10 گروه جهادی در تابستان امسال انجام گرفت و همچنین اعزام بالغ بر 13 هزار زائر اولی به مشهد مقدس و پرداخت وام اشتغالزایی تا سقف 50 میلیون تومان با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به دهستان بخش سُمام، از جمله اقدامات آستان قدس است که با کمک‌های نذورات و برکات حرم رضوی در نقاط مختلف و محروم اجرا شده است.

تحول در عرصه وقف و نذر از مهم‌ترین فعالیت‌های آستان قدس رضوی

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان، تحول در عرصه وقف و نذر از مهم‌ترین فعالیت‌های آستان قدس رضوی عنوان کرد و گفت: در استان گیلان به جهت ارادت و علاقه به خاندان عصمت و طهارت، موقوفاتی به نیت امام رضا(ع) داریم که سیاست آستان قدس این است که ضمن احیای موقوفات و نذورات، در این مقطع به وقف و نذر مردم جهت‌دهی کند و بروز نماید.

وی اضافه کرد: در گذشته بیشتر وقف‌ها و نذورات با نیت روشنایی حرم یا خدام یا روضه در حرم امام رضا(ع) انجام می‌شده است اما سیاست جدید این است که خیرین به نیت امام رضا(ع) برای کمک به محرومین و نیازمندان استان خود وقف کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی در خصوص برنامه‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان طی شب و روز شهادت امام رضا(ع)، بیان کرد: برنامه‌های آستان قدس رضوی با محوریت شعار «معکم لا مع عدوکم، همراه با امام در برابر دشمنان» پیش بینی شده‌ است که می‌توان به برگزاری مراسم سوگواری شب شهادت در دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه گیلان، برپایی محفل انس با قرآن، برپایی مراسم شب شعر با محوریت امام رضا(ع)، توزیع سبد حمایتی بین نیازمندان، عیادت و اعطای کارت هدیه به بیماران نیازمند، برپایی ایستگاه صلواتی اشاره کرد.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان، بیان کرد: به همت آستان قدس امسال موکب امام رضا(ع) در آستارا، پذیرای زائران غیر ایرانی بود که علاوه بر برنامه‌های فرهنگی نمک و نبات تبرکی حرم رضوی به زائرین اهدا شد.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های آستان قدس رضوی مددجویی نیست، بلکه سیاست آستان قدس این است از هزینه‌های جاری بکاهد تا نذورات و برکات آستان قدس بیشتر برای کمک به نیازمندان و مستضعفان هزینه شود، در این راستا 25 درصد کمک‌ها باید از محل نذورات و 75 درصد با کمک نیکوکاران و خیرین انجام ‌گیرد. بر این اساس از خیرین می‌خواهیم در همه بخش‌ها یاور ما باشند.

انتهای پیام

captcha