دستیابی به تمدن اسلامی در سایه علم و كتابخوانی میسر می‌شود
کد خبر: 3761640
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
آیت‌الله بهشتی:

دستیابی به تمدن اسلامی در سایه علم و كتابخوانی میسر می‌شود

گروه فرهنگی ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید تمدن اسلامی را در قرن بیست و یکم، ما به دنیای اسلام و جهان بشریت عرضه کنیم و این محقق نمی‌شود مگر به برکت علم و کتاب و کتابخوانی.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز، 14 آبان‌ماه در بازدید از كتابخانه عمومی شهرستان فسا با بیان اینكه باید به كتاب و كتابخوانی اهمیت دهیم، گفت: کتابخانه‌های عمومی را باید تقویت کنیم و هر کسی باید مقداری کتاب در کتابخانه شخصی در منزل داشته باشد و در اوقات فراغت مشغول مطالعه کتاب باشد.
وی با بیان اینكه باید كودكان را از کودکی به خواندن کتاب عادت داد، افزود: رشد و ترقی و پیشرفت مملکت در این است که ملت فهیم و دانشمند و باسوادی داشته باشیم.
آیت‌الله بهشتی ادامه داد: در دنیای امروز حرف اول آن مردم و ملت‌هایی می‌زنند که از نظر علم و دانش پیشرفت کرده‌اند و اگر ملتی از لحاظ صنعت جلو افتاده به برکت علم و کتاب و کتابخوانی است. باید سعی کنیم میزان مطالعه در نسل جوان را افزایش دهیم و کتاب خواندن جزو عادات جوانان ما باشد و از کتاب هیچ زمانی فاصله نگیرند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ما باید به کتاب اهمیت بدهیم، گفت: مردم ایران همیشه پیشرفته‌ترین ملت بوده است و در قبل و بعد از اسلام نیز، بنیان تمدن اسلامی را ایرانی‌ها گذاشتند و امروز نیز باید ادامه دهنده آن راه باشیم و تمدن اسلامی را در قرن بیست و یکم، ما به دنیای اسلام و جهان بشریت عرضه کنیم و این محقق نمی‌شود مگر به برکت علم و کتاب و کتابخوانی.
وی همچنین در خصوص فعالیت كتابداران نیز گفت: کتابداران مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند و خدمات آن‌ها ارزشمند است. سعی کنید هرچه بیشتر نسل جوان را به کتاب و کتابخوانی تشویق کنید. زیرا در کتابخانه مراجعان مهمان هستند و کتابداران نقش مهماندار را دارند و کتابدار هرچه با صفا و با محبت برخورد کند در جذب کتاب¬خوان مؤثر است.
این خیر کتابخان‌ ساز شهر فسا همچنین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی آیت‌الله دکتر احمد بهشتی نیز گفت: این کتابخانه در مقایسه با کتابخانه‌های عمومی در دیگر شهرها رشد خوبی داشته است و با اینکه تنها هفده سال از تأسیس آن گذشته است، بسیار پیشرفت کرده و خودش را با شرایط و مقتضیات روز به ویژه در حوزه کودک و نوجوان منطبق ساخته است.
انتهای پیام

captcha