کارکردهای وقف روزآمد شود
کد خبر: 3761654
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸

کارکردهای وقف روزآمد شود

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان وقف را ظرفیت نگه‌دارنده نظام اسلامی و راهی برای حل مشکلات جامعه دانست و گفت: کارکردهای وقف روزآمد شود.

کارکردهای وقف روزآمد شودبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، دوشنبه، ۱۴ آبان ماه در دیدار با کارکنان اداره‌کل اوقاف وامور خیریه لرستان، اظهار‌ کرد: وقف اندیشه بلند و دوراندیش اسلام است و نگاه ما به وقف باید نگاه بلند و عمیق باشد چراکه اسلام با دوراندیشی منبع درآمدی درست کرده که با این منبع درآمد می‌توان به تمام اهداف دست یافت.
وی مهم‌ترین پشتوانه نظام اسلامی را وقف دانست و با ذکر این مطلب که نوع نگاه به وقف باید نگاه حکومتی و سیستمی باشد، تصریح کرد: وقف ابزار برای پیشبرد نظام اسلامی است.

ضرورت حضور انسان‌های امین و معتمد در مجموعه اوقاف
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که در مجموعه اوقاف باید انسان‌های امین و صادق وجود داشته وجود داشته باشد چراکه اوقاف باید اعتماد مردم را جمع کند، اضافه کرد: کسانی در مجموعه اوقاف باشند که خودشان نسبت به وقف بصیر و آگاه باشند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان وقف را یک ظرفیت گسترده و عمیق برشمرده و با تاکید بر این‌که اولین واقف اسلام پیامبر اکرم(ص) است، خاطرنشان کرد: باید به ظرفیت احیای موقوفات جدید توجه داشت و در جهت دیگر از موقوفات باید براساس نیت واقف استفاده کرد.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که دور تحریم جدید استکبار شروع شد اما این تحریم‌ها اثری نداشته است، اضافه کرد: حضور دیروز مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان همه چیز را تمام کرد.
این مفسر قرآن‌کریم وقف را ظرفیت نگه‌دارنده نظام اسلامی و ظرفیتی برای حل مشکلات دانست و با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت وقف گفت: در لرستان با توجه به سوابق و فرهنگ و اعتقادات دینی وقف باید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد هم باید موقوفات را حفظ و وقف جدید ایجاد کرد.

کارکردهای وقف روزآمد شود
آیت‌الله میرعمادی بر روزآمد شدن کارکردهای وقف تاکید کرد و گفت: امروز ضروری‌ترین کار برای ایجاد وقف جدید و جهت‌دهی آن است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر جهت‌دهی وقف به کارهای انقلابی، تصریح کرد: جهت‌دهی موقوفات ضروری‌ترین فعالیت است این در حالی‌است که فهم دقیقی از موقوفات و نیت واقف داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha