ثبت ۵۱ وقف جدید در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3761712
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳

ثبت ۵۱ وقف جدید در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی- مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱ وقف جدید به ارزش چهار میلیارد تومان در استان به ثبت رسیده است.

ثبت ۵۱ وقف جدید در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز ۱۴ آبان ماه در نشست خبری اظهارکرد: از ابتدای سال جاری ۵۱ وقف جدید با نیت بهداشت و درمان، اشتغال و ازدواج جوانان، توسعه فرهنگ قرآنی و عزاداری ائمه اطهار به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته یک میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۳۰۳ هزار تومان در راستای اجرای امینانه نیات واقفین در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، مدارس، مساجد و اماکن متبرکه هزینه شده است.

آسوده با اشاره به وجود پنج هزار و ۵۷۵ موقوفه در استان، افزود: این موقوفات در خراسان‌شمالی شامل ۱۱ هزار و ۳۲۸ رقبه بوده و ۱۶۸ بقعه متبرکه نیز در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۵۲ روحانی از مشهد مقدس به نواحی مختلف استان اعزام شده اند، عنوان کرد: امسال برای یک هزار و ۱۶۲ نفر حکم هیات امناء صادرشده است.

وی با ذکر اینکه امسال شش انجمن یاوران وقف در استان راه اندازی شده، گفت: در این ایام ۲۴ انجمن دیگر نیز فعال سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین حسینی موکب امامزادگان استان به مشارکتی با پنج استان دیگر در مرز مهران برپا شده بود، افزود: در این موکب روزانه ۱۰ هزار غذای گرم و دو هزار نان روزانه بین زائران توزیع می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در ایام آخرصفر نیز در طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی موکب هایی در مسیر خراسان شمالی تا قوچان برپا شده است، افزود: در این موکب‌ها از زائران پذیرایی شده  و طی هماهنگی با مسئولان در مشهد مقدس همه زائران پیاده استان به صورت رایگان اسکان می‌یابند.

انتهای پیام.

captcha